Gå til innhold

Barnehage = oppbevaringsplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

For foreldre som ikke orker ta seg av egne unger og MÅ jobbe for å få karriere, eller har så høyt forbruk at de MÅ ha to inntekter!!

Ingen må det, alle kan velge!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jammen god du, som kan sette deg inn i enhver situasjon i Norske barnefamilier

Skrevet

Hehe, billig provokasjon.

Jeg sier takk Gud for at det finnes barnehager til å pedagogisk riktig hjelpe barna å møte verden!

For HI er et levende bevis på at ikke alle foreldre selv klarer denne oppgaven!

Skrevet

Om jeg så hadde vært millionær hadde jeg ikke tatt fra barnet mitt barnehagen ;-)

Skrevet

Ja alle kan velge. Vi hadde ikke klart å kjøpe hus i det hele tatt om ikke jeg tar en utdannelse. Da ville tulla hatt en usikker framtid siden vi når som helst kunne blitt oppsagt fra leiligheten og måtte flytte.

Så derfor velger vi øknomisk sikkerhet, noe som er ekstremt viktig. Og da må tulla i barnehage fra hun er 14 mnd for da skal jeg tilbake på skolebenken.

Jeg har ABSOLUTT IKKE dårlig samvittighet for det!

Skrevet

jeg mente også noe av det samme som HI før jeg jobbet litt i b.hage. det er så mye mer enn en såkalt "oppevaringsplass"

det er hele dager med kos og stimulering.. de får så mye ut av å omgås med andre barn. bare det å spille spill med andre barn. vente på tur. glede seg over at andre også kan vinne eller løpe raskere enn deg..

ta hensyn.

Skrevet

Jo, hadde vi hatt råd så hadde jeg nok spart barnehagen til barnet mitt var 3-4 år.. For jeg tror ikke alle barn har behov for det "pedagogiske" tilbudet de har der.. Ikke alle barnehager har like flinke ansatte..

Men jeg har stor tro på at de aller fleste barn har godt av et år eller to i barnehage før de begynner på skolen. De skal jo lære seg samhandling med andre barn, og det får de en forsmak på i barnehagen..

Men men.. vi har ikke råd, så da får vi gi barnet det nest beste.. Deltid i barnehage og resten hjemme med mor eller far...

Skrevet

Tror ting hadde vært anderledes hadde alle fått opplevd sitt barns hverdag i barnehagen. Da hadde de fleste skjønt at her er det mye verdifullt å hente.

Skrevet

Joa. Ikke sant. Og hjemmeværende er like ofte hjemmeværende fordi de ikke gidder jobbe. Ungene er bare en unnskyldning for å slippe.

Skrevet

Lurer virkelig på hvordan verden hadde blitt hvis alle med barn skulle vært hjemme.

Jeg er veldig glad for at barnet mitt ikke trengte å begynne i bhg. før han ble 1,5 år. Men da måtte han. Der gikk det et barn på 6 mnd. Synd at ikke alle har muligheten til hvertfall 1 år hjemme.

Men... Du som sier jeg kan ha sønnen min hjemme. Hvordan skal jeg få til det da som er alene om omsorgen? Jeg er jo avhengig av min inntekt. Vi lever ikke som konger. Men ikke kom her å si at jeg kunne klart meg uten inntekt!

Dessuten så stortrives min gutt på nå 2 år i bhg. Men jeg tar han ut når jeg har fri, for skulle gjerne kunne klart meg med 80% jobb, men det går ikke.

Men jeg leverer han der om morgenen med god samvittighet :o)

Skrevet

Hva med de som er alene da søtnos;)

Gjest Sauen er poppeklar!
Skrevet

Barnehage er en viktig del av sosialiseringsprosessen. Barn lærer å samarbeide, vente i kø, omgåes andre mennesker osv. Jeg tror absolutt barn har godt av å gå litt i barnehage og omgåes andre enn bare mor og søsken. De er nok også bedre rustet til å begynne på skolen hvis de faktisk har vært vant med å forholde seg til andre i noen år.

Når mine barn blir 3 år skal de i barnehage, men vil jo prøve å unngå lange dager da.

Skrevet

Og hvem skal holde Norge i gang da? Om alle skal være hjemme med ungene sine??

Skrevet

hehehe du vet ikke hva det er som foregår i en bhg tydeligvis. ta deg en jobb i bhg så skal jeg love deg at du skifter mening:) God bedring din bitre kjerring! Ikke vær sur på andre som har et liv utenom barna sine, det virker bare dumt vettu;)

Skrevet

Ja, det er vel egentlig litt sant.

1. Jeg er ikke interessert i å være hjemmeværende over lengre tid (det du kaller å ikke orke å ta vare på egne unger),

2. Jeg må nesten være på jobb dersom jeg skal ha mulighet til å stige i gradene og

3. vi har lagt oss på et forbruk som tilsier to inntekter (3-roms leilighet i Oslo, 1 bil, ca. 1 ferietur i året og ellers moderat livsstil. Kunne sikkert flyttet til Finnmark, der er det billigere å bo, samt endret litt på livsstilen).

Jeg ser ikke på barnehage som noe vi har blitt tvunget til, men noe vi har valgt, ja.

Skrevet

Me overskriften var jeg ikke helt enig i, men synes ikke overskrift og innlegg hang helt sammen..

Skrevet

Den overskriftern vitner om en undervurdering av barnehagen..

Alt med måte sier nå jeg! Barn har godt av å gå i barnehage. De lærer masse der. Og så elsker de fleste barn å gå i barnehagen!

Vi hadde fint klart oss på en inntekt men vi ønsker begge å arbeide og derfor ønsker vi at barnet vårt skal gå i barnehage.. Er storfornøyd med barnehagen!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...