Gå til innhold

Kynnere=AU! Hva hjelper??

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+spire
Skrevet

Jeg har de siste dagene vært en del plaget med kynnere, som er både ubehagelige og vonde (og litt morsomme, magen blir jo HELT hard, hihi). Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få dem til å gå over litt fortere, eller kanskje ikke plage meg i det hele tatt? Mamma sa at jeg bare skal ta det mer med ro, men jeg tror ikke jeg kan slappe mer av enn jeg gjør nå... Noen råd? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kynnere er kroppens måte å trene livmoren opp til fødselen, så kynnere er bare positivt! Dog skal ikke kynnere gjøre vondt, ugehagelig ja, men de skal ikke være smertefulle...

Et varmt bad eller dusj kan lindre! Og som din mor sier, ta det med ro. Men det gjelder kun de kynnerne som kommer av aktivitet og stress. De andre tror jeg nok du bare må ha!

Men det er ikke farlig, så lenge de ikke er vonde og regelmessige.

Skrevet

Jeg har også mye kynnere, og det eneste som funker er å sette seg ned og slappe av. Jeg får det med en gang hvis jeg går i oppoverbakker, går i normalt tempo(må gå sakte) og rett etter jeg har spist meg god og mett..da blir magen knallhard og en skikkelig ubehagelig følelse fra ribbeina og helt ned til underlivet. Får ikke til å gå, må bare hvile meg til det går over. Litt varierende varighet på de, men syns av og til de varer lenge...

Jeg sliter med litt menssmerter i tillegg..det er hvertfall ikke noe godt. Men det hjelper med et varmt bad ja, prøvde det hjemme hos foreldra mine som har badekar i helga :) herlig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...