Skihild Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Er det noen her som bruker havremelk til sine barn? Og i telfelle når startet dere med det??
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Vi bruker havremelk i matlaging siden vi har 2 barn med melkeallergi. Men ingen av de bruker havremelk som drikkemelk siden det ikke er nok næring i den til små barn. For barn som har melkeallergi bruker man spesial mme til barnet er 3 år, ellers er soyamelk tilsatt kalsium et alternativ. 3,5åringen her bruker soyamelk med kalsium som drikkemelk. Minstemann på 9mnd bruker Nutramigen2.
LivetErEnLek Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 Min mellomste har brukt havremelk som drikkemelk side hun var rundt året. Dette skulle i følge ernæringsfysiologen være mer enn godt nok. Den er jo tilsatt kalsium og vitamin d, så ser ikke hva som er problemet. Vi har fått beskjed av vår homeopat om å ikke gi soyamelk til jenter da det inneholder for mye enkelte hormoner som kan være skadelig for dem.
Hepa85 Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Er det ikke slik at soyamelk inneholder østrogen, og kan påvirke sædkvaliteten til menn negativt? Det er det jeg har fått med meg i alle fall... Ellers så er det litt dumt å gi mye soyaprodukter, da det kan føre til at man blir intolerant for det... Det er vel den største ulempen. Her i huset drikker ingen kumelk, unntatt lillejenta som får mme da selvsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå