Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som bruker havremelk til sine barn? Og i telfelle når startet dere med det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker havremelk i matlaging siden vi har 2 barn med melkeallergi. Men ingen av de bruker havremelk som drikkemelk siden det ikke er nok næring i den til små barn.

For barn som har melkeallergi bruker man spesial mme til barnet er 3 år, ellers er soyamelk tilsatt kalsium et alternativ.

3,5åringen her bruker soyamelk med kalsium som drikkemelk.

Minstemann på 9mnd bruker Nutramigen2.

Skrevet

Min mellomste har brukt havremelk som drikkemelk side hun var rundt året. Dette skulle i følge ernæringsfysiologen være mer enn godt nok. Den er jo tilsatt kalsium og vitamin d, så ser ikke hva som er problemet.

Vi har fått beskjed av vår homeopat om å ikke gi soyamelk til jenter da det inneholder for mye enkelte hormoner som kan være skadelig for dem.

Skrevet

Er det ikke slik at soyamelk inneholder østrogen, og kan påvirke sædkvaliteten til menn negativt? Det er det jeg har fått med meg i alle fall...

Ellers så er det litt dumt å gi mye soyaprodukter, da det kan føre til at man blir intolerant for det... Det er vel den største ulempen. Her i huset drikker ingen kumelk, unntatt lillejenta som får mme da selvsagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...