Gå til innhold

Noen flere som er mer ømfintlig for sol enn vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så nydelig vær ute i stad, så jeg satt meg under markisa med bena ut i solen og håpet på litt brunfarge.

Gikk inn for å hente noe å drikke etter et kvarter og da spør samboeren min hva det var jeg hadde drevet med på bena?

Leggene mine var blitt flammet røde og var kokvarme!! Og det kun etter et kvarter!! :/

Jeg er ikke særlig brun til vanlig, men har aldri behøvd å smøre meg med solkrem på bena dersom jeg skal sole dem litt..

Har dette sammenheng med graviditeten, tro?

Eller er det bare kroppen min som har blitt helt rar??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en gravidgreie! Du er ikke blir helt rar i allefall:)

Skrevet

Jeg også! Jeg pleier ALDRI bli solbrendt.. men i går var jeg ute ca 1 time, og når jeg kom inn igjen var jeg helt rød i ansiktet!

Har hørt du får fortere farge når du er gravid, å det ser ut til å stemme!

Skrevet

Jeg tror jeg har fått soleksem jeg, noe jeg ikke har hatt siden jeg var liten. Etter en dag i sola, uten solkrem, har jeg iallefall fått et slags rødt utslett som er litt "boblete" å ta på, og som klør veldig. Har fått det på magen og sidene, og det har vart i noen dager allerede. Etter det har jeg blitt flinkere med solkremen..

Skrevet

Jeg er blitt helt avhengig av solbriller når jeg er ute i sol. Hvis jeg sitter uten blir jeg sittende å myse, og føler jeg blir helt blinda. Svir ofte i øynene også. Kan være fordi jeg er veldig trøtt i tillegg..:)

Skrevet

Jeg har blitt fortere rød enn jeg har blitt før. Har smurt meg bra siden jeg var klar over at man blir fortere brent, men skulle nok hatt sterkere faktor. Har veldig lys hud og da...

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare var meg da..:)

Er så mye rart som kan skje med kroppen når man er gravid, at noen ganger tror jeg bare jeg finner på det for det høres så rart ut :P

Får nok gå til innkjøp av en kraftig solkrem, ja!!

Men deilig med sommer og sol, da!!!

:)

Skrevet

Var i syden for et par mnd siden. Har aldri hatt problem med å bli brun iløpet av en uke, og nå var vi i 2 uker. Jeg blir heller ikke lett solbrent og kan klare meg uten solkrem i syden (ja, jeg vet det ikke er sunt)

Men iløpet av de 2 ukene, fikk jeg nesten ikke farge, jeg fikk ujevn farge på leggene (store pigmentflekker), flasset noe sinnsykt etterpå. Så det ble ikke helt den fine brunfargen jeg hadde tenkt.

Dette skjedde også en gang jeg var i syden og gikk på p-piller. Ble ikke særlig brun og fikk svære pigmentflekker. Jeg sluttet på p-pillene (av andre grunner), dro til syden et par år etterpå og fikk kjempefin brunfarge etter en uke. Så hormoner kan gjøre den ønskede brunfargen blir noe HEELT annet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...