lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Har vært skikkelig plaget av kvalme de siste ukene, men tror jeg får i meg nok mat.. De siste dagene har det satt i gang en skikkelig ubehagelig svimmelhet. Er noen ganger jeg er redd for å gå rett i bakken, og er ikke bare når jeg reiser meg lengre. (er 8+4) Kan komme uventet når jeg er ute å går også.. Svimmelheten følges opp av vann i munnen, kaldsvetting og ekstreme kvalmebøyger. Er det noe jeg kan gjøre for å roe ned dette?
meeelo Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 har det på samme måte, prata med legen om det og ho meinte på det eneste som hjalp av å sette sæ ned eller legge sæ å slappe av... ikkje alltid like lett, men det hjelpe litt å sette sæ å bare ta det heilt med ro før min del i værtfall.. ..
Guttemamma75 Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Høres ut som det er blodtrykksfall som plager deg.. Ikke farlig men veldig ubehagelig. Ta det med ro, drikk mye væske og spis godt - ellers er det ikke så mye man kan gjøre..
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2009 Takk for svar damer :) Skal prøve å drikke mere vann, samt supplere med jerntabletter. Håper det løser seg, for er skummelt når det f.eks kommer mens jeg kjører bil e.l.
Guttemamma75 Skrevet 24. mai 2009 #6 Skrevet 24. mai 2009 Du bør snakke med legen og få hb og jernlager målt før du begynner å ta jerntilskudd - dette kan være farlig å ta uten å trenge det i svangerskapet!!!!!!!!! Om legen sier du ikke trenger det må du ikke ta de..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå