Maracuya Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Gutten min er 7,5 mnd og matstundene våre er blitt et slags lotteri jeg aldri vet utfallet av.... Vil han ha eller vil han ikke ha? Begynte med grøt og litt andre smaksprøver for et par måneder siden, og prøver nå å gi opp til to grøtmåltider pr dag pluss noe frukt eller middag. Han har aldri spist en hel porsjon av noe av dette. På en god dag spiser han en halv porsjon grøt pr gang og ca 50 ml frukt/grønnsaksmos/middag etc. Jeg ammer før eller etter hvert måltid, eller mellom dem, men det er slett ikke sikkert han vil ha mm heller. Han begynner å suge men etter kort tid vrir han seg unna og vil ikke ha mer eller hyler. Jeg forsøker å endre stilling, legge meg i sengen med ham, gi ham litt pauser etc men ikke alltid det funker. Om natta våkner han 2-3 ganger, og som oftest får han litt mm. Om natta går amminga helt prikkfritt men noen ganger drikker han bare litt før han sovner igjen så egentlig kunne han vel klart seg uten. Har ikke veid ham siden 6 mnd så jeg vet ikke om det er for lite ift vektøkning men han virker jo ellers fornøyd. Jeg blir bare litt sliten av alt dette matstyret. Og skulle gjerne ønske han våknet litt mindre om natta også... Vil jo ikke presse i ham mat heller, men undres over at apetitten er såpass dårlig. Andre med liknende erfaringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå