Gå til innhold

Trenger hjelp med svimmelhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært skikkelig plaget av kvalme de siste ukene, men tror jeg får i meg nok mat..

De siste dagene har det satt i gang en skikkelig ubehagelig svimmelhet.

Er noen ganger jeg er redd for å gå rett i bakken, og er ikke bare når jeg reiser meg lengre.

Kan komme uventet når jeg er ute å går også..

Svimmelheten følges opp av vann i munnen, kaldsvetting og ekstreme kvalmebøyger.

Er det noe jeg kan gjøre for å roe ned dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm.. kan høres ut som du har lavt bloddtrykk!!! DRIKK MASSE VANN! - kanskje ta jern tabletter..

Skrevet

Jeg hadde det også slik noen uker, ganske tidlig. Kan være lavt blodtrykk ja. Fikk tips av legen min om å spise lakris og salt mat.

Men så snakket jeg med en jordmor som sjekket blodtrykket mitt litt senere og da var det normalt. Hun mente det var kroppens måte å si i fra på at jeg burde ta det med ro og bare ligge på sofaen en ukes tid. Så gjorde jeg det, fikk 100 % sykemelding og vips så var jeg mye bedre! Det hender jeg er litt svimmel fremdeles, men sjelden heldigvis.

Skrevet

Ville ringt jordmor eller legen din, det kan godt være du er lav i blodtrykk eller blodprosent. Det er viktig å finne ut av.

Skrevet

Takker :)

Sendte mail til legen om det i sta..

Fikk tips om å drikke masse vann også, så jeg gjør det :)

Jeg er 100% sykemeldt. Vært det fra pos test pga veldig mange sa, så tar det sinnsykt rolig.

Får se hva legen finner på å gjøre da :D

Iallefall, tusen takk for tilbakemeldingene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...