Gå til innhold

Restplasser til syden..ok måte selv med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurdere å kanskje hive oss på en restplass hvis det dukker opp noe når vi har ferie. Vi er to voksne og to barn. Er det risikabelt? Må no nesten være spesifisert bosted.. Aldri vært så spontan før. he he.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det går alltid bra :) Mamma har hivd seg på mange uspesifiserte plasser, og alltid kommet på kjempefine hoteller, nære byen og stranda :o) Sleng dere på!

Skrevet

Det går som regel bra, enten direkte, eller ved at man har mulighet til å "kjøpe seg" ut av situasjonen ved å kjøpe en oppgradering på stedet (da ble ferien plutselig ikke lenger billig, men helt OK til prisen). Noen (få) ganger går det IKKE bra, og da får man en ferie som er langt verre enn alternativet "ingen ferie" ville vært (og pengene tapt i tillegg).

Skrevet

Jeg har gjort det mange ganger. Eneste gangen jeg reiste uten at det var en restplass, var da vi var i Thailand. Men det var fordi jeg ikke tok sjansen på at det var flere plasser ledig!

Har bare havnet på fine hoteller jeg iallefall! Kjør på! Tror neppe du havner på et dritthotell.

Skrevet

De aller fleste er tilfreds. Noen er det ikke. Og de er som regel SKIKKELIG misfornøyd!!

Det blir som et lodd i et lotteri med mange gevinster. De fleste går ut med "minst innsatsen" i gevinst. Noen taper, og de er IKKE fornøyd.

Så blir det opptil deg selv å være "gambler". Få lotterier har bedre vinnermuligheter. Men ikke ALLE vinner.

Skrevet

Jeg har reist på mange restturer. Stort sett fått fine hoteller, men dette var før jeg fikk barn. Hadde ikke gjort det med barn.

Kommer kanskje litt ann på alderen deres? Men, har opplevd tarvelig hotell, langt pokker i vold, uten aircondition.

Uten restauranter, butikker, strender osv. Men, som sagt det har skjedd kun en gang, ellers har turene vært helt greie.

Hadde heller bestilt noe fast med barn med :)

Skrevet

Finnes jo restplasser med spesifisert bosted også, tror nok jeg ville gått for dette alternativet. Ving har Happy Hour hver fredag, fra 13-15, men du kan se reisene fra klokken ni om morgenen(??). Evt melde deg på og få nyhetsbrev hver torsdag, da kan du se tilbudene dagen før også . Jeg har bestillt der, men da må du ha mulighet til å reise de neste par-tre ukene, men det regner jeg jo med du har når du har vurderer restplasser...

Der får du fire "V'ers" hotell til 1400 pr voksen for en uke...;)

Skrevet

Restplass er ikke noe problem!

Det er når du reiser uspesifisert at du kan få litt trøbbel med dårlig hotell osv..

Men så lenge du reiser spesifisert er det ikke noe stress - da får du jo også vite hvilket hotell du skal bo på før du reiser.

Med andre ord akkurat som en "vanlig" sydentur, bare at den er bestilt i siste liten :)

Skrevet

Spesifisert betyr vel at man får angitt STANDARD, ikke konkret hotell?

Skrevet

nei, spesifisert betyr at du vet hvilket hotell du kommer på.

MEN du kan bestille uspes. i forskjellige klasser - så du hvertfall får 3 stjerners feks.

Men jeg hadde aldri dratt uspes med barn.. du har ingen garantier - og det er ikke sikkert du kan kjøpe deg opp når du er kommet dit heller - det kan være fullt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...