Gå til innhold

Til dere som skal ut å reise i sommer :) (litt lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Da er jeg tilbake etter en vel overstått ferie i Tyrkia (ti dager) Tenkte jeg derfor skulle dele litt av mine erfaringer.

Ferien var bare helt topp. Har badet, solt meg og spist masse god mat.

Var veldig påpasselig med maten de første dagene, men ble litt mer avslappet i forhold til det etter som dagene gikk. Syns jeg fikk nyte ferien mye bedre av å ikke tenke på det.

Så ann stedet og maten jeg fikk. Veldig mange steder bruker personalet plasthansker når de lager maten :) Så må nok innrømme at jeg har fått i meg noen av de tinga man skal unngå.....(eks: fikk servert kjempe god Strawberry Daiquiri uten rom selvfølgelig. Og den inneholdt ferske jordbær og isbiter. Drakk sikkert 1-2 av de hver dag, bare måtte ha :))

Anbefaler å ha gode romslige sko hvis man skal gå mye. Vi hadde en dag med mye gåing. På kvelden fikk jeg ikke på meg penskoa pga hovne bein. (det eneste negative på turen) Jeg hadde pute under beina når jeg sov og dette hjalp. Så jeg kunne desverre ikke handle meg nye sko, stolte ikke på at de ville passe når jeg kom hjem :)

Jeg angrer ikke på at jeg dro, Har nå fikset et fint underlag for resten av sommeren. Lykke til alle sydenfarere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saa fint aa höre at du har hatt det bra!! Hvor i Tyrkia var du??

Befinner meg selv i Tyrkia naa, men i nord hos svigers og stooorkoser meg.

Bare lurte paa en ting, jordbaer er jo ikke saa farlig aa spise naar du er gravid?? Er vel vaerre naar du ammer, fordi babyen kan faa mageknip??

Hvor langt er du paa vei?? Var du der i 1 eller 2 uker??

Skrevet

Hvor langt er du på vei da ? Vi skal til Hellas i juli. Da er jeg 32 uker på vei.... Er litt spent på hvordan flyturen blir og hvordan det blir å være 14 dager i varmen. Vi har bestilt all-inclusive på hotellet så føler meg ganske trygg på maten. Håper formen holder seg fin fremover så vi får dratt på ferie ellers vet jeg at guttene våre blir veldig skuffet.....

Skrevet

Jeg var/er i uke 21-22. Slapp nok unna den værste varmen også :) gikk veldig bra å sole seg nå, var 30 grader i skyggen der nede, men blir vel værre når du skal ned. Var ti dager i Alanya.

Ingen frukt eller grønnsaker er farlig når man er gravid. Men de anbefales å ikke spise rå i utlandet fordi man vet ikke om personalet vasker dem eller ikke.(med tanke på jordbærene) Det er jorda man vil unngå. :)

Skrevet

Ja, naa er tempraturen best i Alanya! Bodde der (i Side) fra april - oktober i fjor. Her i nord er det naa ca 25 grader, saa jeg koser meg.

Ja, ok... Da skjönner jeg !! Hehe.. Veldig logisk da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...