Gå til innhold

Eggløsning og gynekolog


maya123

Anbefalte innlegg

Til dere som er insiminert i Danmark, hvordan gjør dere det med tanke på eggløsning. Drar dere til gynekolog og sjekker før dere drar? Vet dere noe om det er bedre odds for å lykkes om man gjør det, og får en eggløsningssprøyte som man setter før man drar, kontra å ta en eggløsningstest hjemme, og dra om den er positiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

 

Vi har vært hos gyn hver gang et par dager før forventet eggløsning. Dette gjorde vi bare for å sjekke at det var modne folikker og for å sjekke at slimhinnen var slik den skulle være. Gyn målte folikkene og fortalte oss når vi kunne forvente eggløsning. Dette stemte hver gang.

Det er jo bortkastet penger å reise til danmark hvis ikke alt som må være der er der.

Man slipper også å vente i 14 lange dager bare for å få en negativ test...

 

Jeg satte ikke eggløsningsprøyte før siste hormonkuren. Det er godt nok å teste hjemme. Vi bor i nord så vi måtte reise ned litt før. Bodde på hotell i København og testet der. Når testen var positiv ringte jeg Stork og fikk komme.

 

Jeg er nå 29 + 3

 

Lykke til:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble scannet hos gynekolog og satte eggløsningssprøyte. Mest fordi el-tester fungerer utrolig dårlig på meg - jeg har til dags dato aldri fått en positiv digital el-test til tross for påvist eggløsning - men også fordi det var veldig praktisk å kunne bestille flybilletter etc noen dager på forhånd.

 

Aner ikke om det gir bedre odds sånn generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei maya 123,

jeg har vært nedover 5 ganger og har ikke vært til gynekolog i den forbindelse. Jeg finner selv eggløsning ved hjelp av monitor og tester fra Clearblue. Monitoren forteller meg at eggløsning er på gang opp til 2 dager før el-testen slår ut.

 

Første gangen jeg var nedover ble egget befruktet, men det ble ikke til noe. Men så vet jeg i alle fall at timingen var rett. De tre siste gangene har jeg blitt scannet på klinikken og da har legene sagt at timingen har vært perfekt. Så dersom du har eggløsning hver måned og kan måle den, så er det ikke sikkert du trenger å bruke gyn hver gang du skal nedover.

 

Så det var et valg jeg gjorde; at jeg ikke orker å forholde meg til gynekologer og scanning på toppen av el-testing og billettbestillinger. Jeg bor også sånn til at det er mange muligheter for meg å komme meg til Køben på kort varsel, da.

At el-sprøyten i seg selv øker sjansen til å bli gravid har jeg aldri hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...