Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Sukkervannsprøve for å sjekke svangerskapsdiabetes? Hvordan foregår dette?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Du tenker på en sukkerbelastningstest.. den tar du på fastende blodsukker så får du en liter med en søt vannblanding så tar du ny blodprøve for å se hvor mye blodsukkeret har steget-
Wiingla Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 Hei. Jeg har tatt glukosebelastningstest som du snakker om. Jeg kom inn til legen fastende på morgenen. Målte blodsukkeret, Fikk et fult plastbeger/kopp og en rett over halve. Du drikker ikke en liter. Det er utrolig søtt, for noen kan det bli kvalmende søtt. Så må man vente to timer på legekontoret heeeelt i ro for så å måle blodsukkeret på nytt. Så kommer du inn til legen der du får svaret på om du har sv.diabetes eller vanlig diabetes om du ikke er gravid. hvis man har fått sv.diabetes: Jeg hadde fått det, da blir det sendt henvisning til sykehuset. Du får time til utredning av hvordan diabetes du har. Om du trenger insulin eller om du kan styre det med kosten. Du får også en ultralyd som estimerer vekten på barnet. Har man diabetes blir barnet som regel større en gjenomsnittet. Vil barnets vekt være høy ved termin vil man bli satt igang.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Tusen takk for svar:) Man må sitte helt i ro? På en kjip pinnestol på legekontoret? Fader altså, da kommer jeg til å besvime. Er tvilling gravid, det verker her og der. Da legger jeg meg heller i bilen:) Trodde man kunne gå rundt jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå