Misti Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Huff... får ikke sove om natta og er trøtt og helt ødelagt hele dagen. i ukedagne er gutten i barnehagen men har fri fredag resten av helgen. Jeg gjør jo alt i ukedagene og selv om jeg har sovi på dagen er jeg utslitt på kvelden når lille er i seng. i helgene sover jeg lenge på lørdager og mannen på søndager. I helgene er det så mye mannen bare "må" gjøre så der er jo jeg som har alt ansvar for lille.. lage mat og leke med han.. jeg har ikke enrgi og mulighet til og gjøre alt han vil og han blir litt grinete noe jeg skjønner. Prøver og gi ansvaret til mannen men jeg får jo så dårligsavitighet siden han jobber i ukedagene og skal gjøre alt med gutten. Søndags morninger er den verste av alle... da har jeg styrt og ordan med gutten min hele lørdag og mer enn tømt meg.. syntes så synd på gutten min for jeg ligger jo her og bare halsløver han har mye energi og vil gjerne leke.. Samt gravid med mange plager er jeg deprimert forde jeg ikke energi til lillegutt.. gråter mye og konstantt dårligsamvitighet ovenfor sønnen min på snrt 3 og mannen min.. det gjør det ikke bedre... Er mennene deres flinke til og hjelpe til?
Gjest Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Nei, hjemme hos oss hjelper ikke mannen til i det hele tatt. Vi har det nemlig slik at hus og barn er begges ansvar i like stor grad, så dermed deler vi det ansvaret slik det passer der og da etter hvem som har tid, er opplagt osv. Nå som jeg er gravid og har mye vondt og orker lite, så tar mannen min det meste med både barna og husarbeidet. I andre perioder så tar jeg nesten alt fordi han har det ekstra travelt på jobb, så da avlaster jeg ved å ta det meste. Vi bytter på det og fordeler det rettferdig etter helse og tid. Jeg hadde aldri orket å ha det slik du beskriver hvor det lå i kortene at barn og hus var mitt ansvar som han aller nådigst kunjne hjelpe meg litt med om jeg var helt ødlagt, et sånt forhold ville ikke fungert for meg. Jeg skulle ønske jeg orket mer, men vet at dette vil endre seg når babyen er ute og de første ukene etterpå er forbi, så prøver å ikke ha noen dårlig samvittighet. Vi vet begge to at slutten av et svangerkap er en unntakstilsstand som krever ekstra mye av mannen her hos oss.
eggstokk Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 Må si jeg kjenner meg igjen i det Alva beskriver. Hos oss er det ganske lik fordeling av ansvaret for barnet. Når mannen kommer hjem fra jobb så setter han seg automatisk ned med jenta og leker mens jeg gjør ferdig middagen. Jeg slutter tidligere enn ham. Etter middagen er det mer lek mellom far og datter, og meg. Noen ganger ender jeg opp på sofaen og tar meg en lur. Gravid i 3 mnd. Pappa skifter og gjør henne klar for kvelden. Vi deler på å gi henne kveldsmat, gjør jeg det, så rydder pappa kjøkkenet. I helgene er det 50/50. Tror du må stramme opp mannen din HI, han skulle vært hjemme alene med ungen(e) noen dager og sett hvor mye som må gjøres. Jeg reiste på shoppingtur en langweekend, og mannen min forsto hvorfor jeg var sliten og trøtt etter å hatt jenta alene fra torsdag til søndag.....hehe....
Kjærlighet <3 Skrevet 24. mai 2009 #5 Skrevet 24. mai 2009 Jeg må nok også si at jeg kjenner meg igjen i det Alva skriver....
Misti Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2009 altså. er nok eller kunne nok vært sånn her også.. men han skal jo noe hele tiden.. ja plenen må klippes og ting må ordnes... Men jeg har ikke sove i natt er så trøtt.. kunne trengt en time.. men får så dårlig samvitighet. Han er selvstendig og i uka er han ikke hjemme før etter ungen er i seng eller rett før.. er han hjemme før er det han som tar kvelds steller.. Men det er dette med helgen.... guttungen har det så mye bedre med pappan i noen timer så jeg er i form og kan leke litt.. om så plene eller ander ting må vente litt da.. Føler så på det oven for mannan, altså han jobber hele uka mens jeg sover og sløver på dagen, så kommer helgen da han gjerne skulla ha gjort ting hjemme.. Hadde bare mannen sakt at nå tar jeg med meg guttungen så kan du sove eller vile litt så kan jeg ordne det jeg vil ordne etter på... jeg vil jo si at ting ellers er godt fordelt.. bortsett fra helger.. Vil at han skal leke mer og være mer med gutten i helgen.. =) Takk for svar. jeg må nok bare forvente og forlange det..
Gjest Skrevet 24. mai 2009 #7 Skrevet 24. mai 2009 Er du hjemmeværende HI? Det har jo litt å si mener jeg, annerledes om begge jobber.
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 24. mai 2009 #8 Skrevet 24. mai 2009 her er det lite hjelping i gården gitt..selv om jeg er høygravid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå