Trultetryne Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Jeg sover så dårlig om natta. Jeg er sikkert våken 5-6 ganger. Har 100 % (7-9 timer pr dag) jobb i butikk og står og går, og skal helst være blid og hyggelig også. Kjenner at dette ikke er så lett når jeg er så trøtt at jeg bare vil hjem å sove. Når jeg kommer hjem om ettermiddagene er jeg så trøtt og sliten at jeg ikke orker noenting. Vurderer å gå til legen å få sykemld, men jeg er jo på en måte ikke syk heller. Får litt dårlig samvittighet. Er det noen andre som har det på samme måte? Jeg er forresten 15+5, 'alle' sier det kommer til å bli bedre snart, men jeg syns det bar blir verre..
*toppris* Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 hva med å få deg redusert stilling etc? sykemeldit 50% eller noe slikt hvis du får dårlig samvittighet for 100%? sliter selv med søvnen ja, sovner ikke lett osv. Pga finner ikke liggestilling... får ilinger ned i bena og i korsryggen osv... er noe dritt... håper det går seg til, men har vært slik en stund nå... er 25+4..
bebis *aug09*juni12* Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 jeg hadde det også sånn som deg, følte bare at jeg var sur og sliten hele tida.. jeg har 20 % sykemelding, så fri en dag i uka.. synes bare det hjelper. jobber i utgangspunktet 90%, så har fri 2 dager den ene uka og en dag den andre..
Frkroosa Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Jeg sliter også med søvnen ja! Er 17 +? Det tar lang tid før jeg får sove, og sliter med å sove gjennom hele natten. Våkner jeg , så sliter jeg med å sovne igjenn.. Må ha mellom 10-12 timer med søvn før jeg "fungerer normalt" Det er slitsomt, finner ikke nokk tid til å skal få gjort alt i løpet av et døgn! Synes det har blitt litt bedre med trøtthet gjennom dagen vist jeg får de timene jeg trenger da, de første 3 måndene var jeg trøtt uannsett hva jeg gjorde..
rosa76 Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Huff ja. Er 25 uker på vei. har sovet stusselig hele svangerskapet. Var delvis /helt SM de fire første mnd pga kvalme også, men jobber nå 100 prosent i jobb hvor det kreves at jeg er oppegående. jeg sliter mer og mer med å finne god sovestilling (er i utgangspunktet magesover:-)) Har sånne sure oppstøt så jeg sittesover på en merkelig måte. Også våkner jeg av kramper i leggene, eller fuglekvitter (Dæven de bråker om natta..) og da får jeg ikke sove igjen. Det går på et vis, men jeg er gjesper hele dagen og er ikke mye til kjæreste om kvelden..I seng mellom 2100 og 2200. Tar jerntabletter, hadde bare 10,5 for to uker siden, det har hjulpet litt mot trøttheten, men ikke mot nattesøvnen da..
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #6 Skrevet 25. mai 2009 Godt å høre at det er andre enn meg som er ofte oppe om natta! Jeg har det også slik at jeg må stå opp ca 5 ganger om natta på grunn av doturer. Jeg hadde aldri i verden orka å jobbe 100% nå. Heldigvis er jeg akkurat ferdig som student, har konta en del i to somrer på rad, så jeg føler jeg har god samvittighet til å ta meg de siste 4 mnd helt fri. Har heldigvis en mann som jobber hundre prosent, så det går greit økonomisk. Har du også muligheten til det økonomisk sett ville jeg i alle fall ikke nølt med å ta det mer med ro. Kroppen din trenger det!
Johan Skrevet 25. mai 2009 #7 Skrevet 25. mai 2009 Jeg sover også dårlig nå. Begynner å bli tungt å snu seg, må tisse, drømmer mye rart og sover mye lettere enn vanlig. Kjenner jeg er dødstrøtt hver dag, og det værste er at jeg blir en utålmodig mamma hver ettermiddag for toåringen min. Nettopp derfor tenker jeg å redusere nå, skal til legen i morgen, og kommer til å diskutere det med han. Er 26+2 forøvrig...
Maramara Skrevet 25. mai 2009 #8 Skrevet 25. mai 2009 Godt d ikke er bare meg, er oppe å tisser hvertfall 2 ganger om natta hvis ikke mer... er 14+0 i dag...føler jeg må tisse nesten hele tiden og jeg pleier å ha en ganske grei selskapsblære:) Men bortsett fra d er d meste bare bra!
Trultetryne Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 28. mai 2009 Idag har jeg vært hos legen og jeg fikk 30 % sykemelding. jeg føler meg egentlig mye bedre allerede. Jeg skal jobbe kortere dager, og det skal bli godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå