Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Sambo og jeg skal ta en pause fra babylaging. Vet ikke for hvor lenge enda, men ihvertfall et halvt år... Så vi trenger råd om prevensjon som ikke er p-piller... Enkleste hadde vel vært kondom, men han sier at det klør (oversatt: han vil ikke bruke det) og jeg er ikke så fan av kondom heller.. Liker det naturlig:P Jeg har veldig uregelmessig tr. Aner ikke når el burde være eller når jeg kan forvente tanta på besøk. Vet egentlig ikke hvorfor jeg ikke vil begynne på p-piller igjen, syklusen min er ikke "på bedringens vei" selv om det er gått et år siden jeg sluttet. Så å begynne igjen, vil jo ikke ødelegge noe... Men kanskje noen av dere har noen råd?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Pessar (hvis det finnes enda) spiral, avholdenhet
Gjest Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Minipiller kanskje? Spiral er jo superpraktisk, men da må du ha født før eller i hvert fall ha vært gravid ellers er gjerne livmora for lita til spiralen. Ellers finnes jo sånne p-ringer du bytter en gang i måneden da, men det er vel like mye hormoner i dem som i p-piller. P-sprøyte ville jeg ikke anbefalt. Tenk om en får skikkelige bivirkninger! De forsvinner jo ikke før virkningen av sprøyta og det tar jo flere mnd.
Gjest biss med twins Skrevet 24. mai 2009 #5 Skrevet 24. mai 2009 Jeg ble gravid på minipiller og gravid på den første hormonspiralen, andre hormonspiral måtte jeg operere ut! P-stav kanskje?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #6 Skrevet 24. mai 2009 Mini-piller p-ring eller pessar hørres ut som det beste alternativ når dere ikke vil bruke kondom. P-sprøyta kan ja ta en stund før går ut av kroppen, så den vil jeg ikke anbefale med tanke på at dere bare skal ha en pause i baby-laginga.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #7 Skrevet 24. mai 2009 Hl her.. Har tenkt litt på å tempe... Tenkte på det mens vi var prøvere og, men ble aldri til at jeg begynte med det. Fungerer ikke det sånn at man får vite når sjangsen er størst til å bli gravid? Da får man vel og vite når sjangsen er minst...? Noen som har erfaring med det?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #8 Skrevet 24. mai 2009 P-ring kan også være et alternativ, noen synes det er ubehagelig andre synes det er helt greit. Søk litt rundt omkring på nettet om du ønsker mer informasjon om det Lykke til med valget
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #9 Skrevet 24. mai 2009 Vi har ladycomp. Strålende fornøyd med den. Det er jo temping, så den forteller deg når du er sikker og ikke. Null hormoner i kroppen! Anbefales. Kan jo være praktisk å ha når babylagingen starter igjen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå