Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har smurt inn med babyolje som helsesøster foreslo men det hjelper ikke.. Hun har vært plaget med tørr hodebunn i 2 mnd nå :/

Hun klør seg til blods oppi hodebunnen, og nå har hun masse små kutt oppi hodet. Hun klør seg også masse oppi pannen, selv om vi smører inn mye. A creme har ikke hjulpet så nå bruker jeg foreløpig krem fra Libero for ekstra tørr hud.

Er dte noen som vet om noen fuktighetskremer som hjelper? Synes det blir litt småklissete i det lille håret hun har men..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du shampo i håret hennes når hun bader?

Vesla her klødde også mye i hodet da hun var mindre, helt til jeg byttet til såpefri shampo ( hun har mye hår...).

Skrevet

Jeg prøvde også mye forskjellig, men det eneste som fungerer er Aderma Exomega Cream. Du får kjøpt den på apoteket. Problemet forsvant som dugg for solen og nå har han deilig babyhud. :)

Skrevet

Har kun prøvd sjampo på henne en gang da hun var nyfødt og da neutral sin shampo uten parfyme.. :)

Men takker for tips, i morgen bærer det til apoteket!

Skrevet

Jeg har som Collette brukt Aderma, kjøpt på apoteket. Nå er han nesten helt fri for tørr hud. I hodebunnen bruker jeg neutral sin babyolje, den drypper jeg oppå hodet også masserer jeg den godt inn i hodebunnen. Ellers fikk jeg beskjed av HS at jeg kunne smøre han inn så ofte jeg kunne med Aderma, opptil 4 ganger om dagen. A-cremen fungerte ikke på han, ble nesten verre for den irriterte huden hans. Men det er jo veldig forskjellig fra barn til barn hva de tåler så du får ha lykke til med lille poden din. Det ordner seg uansett :)

Skrevet

Ja det ordner seg nok :-) Bruker også neutral sin olje i hodet hennes, men synes liksom hun klør like mye som før. Litt ekkelt at hun klør helt til hun blør fra de små kuttene sine stakkars..

Skrevet

gutten min hadde mye skorpe og var veldig tørr i hodebunnen. Jeg kjøpte Avène gel på apoteket. en salve som smøres på hodebunnen til babyer. Han var helt fin etter to behandlinger:)

Skrevet

Åh, tusen takk for tips :) Spurte på apoteket men det enste hun hadde å anbefale var å smøre inn babyolje og fordele det ut med en sånn lusekam. Jenta mi har åsså sånne "skorper" i hodebunnen, men de tror jeg forekommer av oljen faktisk. De flasser av når jeg gnikker litt med en fuktig vaskeklut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...