Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Ser dere reaksjonsmønsteret deres? Vet dere hvordan dere reagerer på ting? Hvordan andre reagerer på dere? Hvorfor dere mener det dere mener? Osv osv.. Føler at det er mange mange ubevisste sjeler her og ellers i verden..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #3 Skrevet 23. mai 2009 Ja, det føler jeg. Men det betyr ikke at jeg tar hensyn til det =P Jeg kan godt være urimelig selv om jeg vet jeg er det...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #4 Skrevet 23. mai 2009 Den som har et snev (eller mer) av selvinnsikt, avstår fra å kommentere sin egen selvinnsikt.....
Gjest Skrevet 24. mai 2009 #5 Skrevet 24. mai 2009 Jeg har veldig god selvinnsikt, problemet mitt er bare å få gjort noe med alle feilene mine ;-) Jeg VET det når jeg reagerer umodent, er egoistisk, urimelig, bastant, selvsentrert, overskrider grenser, er teit, viser for mye om hva jeg egentlig tenker selv om jeg klistrer på meg smil osv, problemet er bare at jeg makter ikke alltid å gjøre noe med det der og da. Så selvinnsikten min tror jeg ikke det er så mye i veien med, heller selvkontrollen ;-) Selvskryt? Ja, men berettignet. At en del oppfører seg som idioter til tider, betyr jo ikke at de ikke vet det godt selv ;-) Mange gjør det nok neppe, men jeg vet det i hvertfall, hehe...
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #6 Skrevet 24. mai 2009 Har man ikke selvinnsikt så vet man jo heller ikke at man ikke har det.... Litt teit spørsmål det der gitt.. Er vel ingen som ikke har selvinnsikt som plutselig skjønner at gurimeg - jeg har visst ikke selvinnsikt jeg..... Høh..
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #7 Skrevet 24. mai 2009 Jeg har god selvinnsikt og har blant annet fått høre dette av mine veiledere i forbindelse med et studie jeg tok. Jeg prøver å være veldig bevisst på hvem jeg er og hvordan jeg fremstår. Jeg er god til å beskrive meg selv, men er utrolig dårlig på å gjøre noe med de egenskapene jeg selv mener er negativ. Der er jeg altfor feig, og liker å holde meg i komfortsonen.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #8 Skrevet 24. mai 2009 En ting er selvinnsikt. De fleste vet nok en del om hvordan de reagerer i ulike situasjoner. Men du er klar over at ALLE har en side de ikke ser selv? Det er den siden andre ser;) Angående denne siden ved en person, så hjelper det lite med all verdens selvinnsikt.
Sjefsmegga Skrevet 24. mai 2009 #9 Skrevet 24. mai 2009 Har rimelig god selvinnsikt, vet mine begrensninger. Respekterer også at ikke alle mener det samme som jeg gjør. Er bevist at ikke alle takler at andre har egne meninger også, så jeg styrer unna diskusjoner med slike mennesker så langt det lar seg gjøre.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #10 Skrevet 24. mai 2009 Jeg har veldig selvinnsikt... Jeg kjenner meg selv veldig godt. Har brukt en del tid på å kartlegge eget reaksjonsmønster da jeg en dag oppdaget at jeg ikke hadde noe sunt reaksjonsmønster. Så etter hvert hvordan jeg reagerte på de ulike tingene. HVordan jeg lot mine reaksjoner komme til syne. Og hvordan andre reagerte på mine reaksjoner. Utrolig interessant å arbeide med seg selv... Det er knalltøft og noen ganger veldig vondt og vanskelig, men interessant.. Bakgrunnen for selvutvikling har ikke bakgrunn i noen traumatisk opplevelse eller noe slikt. Jeg hadde bare et ønske om å kjenne meg selv bedre og blir et bedre menneske.. Jeg har lært utolig mye av denne prossessen, og ser etter hvert at det er mange ubevisste mennesker sundt om. Som mener mye og kaster om seg med ord uten helt å vite hvorfor eller hvordan det blir motatt.. Dette handler ikke om å ha ulike meninger. Å diskutere er bra, Det handler om å være litt mer til stede i eget liv.. HVor mange av dere stopper opp og kjenner på følelsene i stedet for å fly med dem?? Kjenne etter at nå er jeg skuffet, sint, glad, takknemlig eller slikt? Det er godt å kjenne etter.. En blir mye mer bevisst av dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå