Gå til innhold

barnvogn og buss/trikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare skryte litt av unge gutter som er av utenlandsk opprinnelse, det er virkelig de som hjelper av og på buss og trikk i oslo .

sjelden etnisk norske gutter hjelper!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gi en hånd med barnevogn (og småbarn, om mor/far har mer enn to av arten med, en for hver hånd) burde være en selvfølge, men er det visst ikke i byene. Her ute på bygda tror jeg det ville være unntaket om du ikke fikk hjelp, dersom man ikke (med et uhell) overså deg. Av ung som av gammel. Kanskje til og med av sjåføren om trafikken var liten!

Skrevet

Det opplevde jeg også da vi brukte vogn her i heimen. Det var bare utenlandske mennesker som hjalp meg inn på busser. Det vet jeg også flere som har lagt merke til. Tror vi nordmenn er for opptatt med oss selv i mange situasjoner, at vi ikke ser de som trenger litt hjelp.

Skrevet

Noe må det jo være? tenkte ikke så mye på det før jeg selv fikk vogn, men jeg hjalp alltid og hjlepr nå også. Men en vrkrelig takk til de unge gutta!

HI

Skrevet

Jeg husker jeg ble skikkelig overrasket som nybakt mor over sånne fjortisgutter som snakker kebabnorsk og står og banner om kapp med hverandre for å være kule. Tenk at sånne gutter er de første ofte til å komme springende for å hjelpe en nybakt mor som strever med å komme seg fram, det overrasket meg!

Skrevet

godt det ikke bare er meg som har opplevd det der :) jeg bemerket det en gang ovenfor en noe eldre dame som var så negavtiv til disse unge gutta, at det faktisk er de som hjelper til!

ha en fin natt alle sammen .

Skrevet

Er selv avhengig av buss fordi ingen av oss kjører, og vi har to vognbarn. Og jeg forbanner meg ofte over udugelige, late ungdommer (og da spesielt jenter i tenår og tidlig tyveår, faktisk), som gjerne sitter og ser på at jeg strever helt til sjåføren kommer og hjelper til. De som tilbyr seg å hjelpe er som regel gutter/menn, og til en viss grad damer som er gamle nok til sikkert å ha barn selv.

Og ja, de av utenlandsk opprinnelse er her også vesentlig mer hjelpsomme, norske gutter oppnår ikke hjelpsomhet før de runder 20 tror jeg (mens norske jenter ikke oppnår det før de selv står der med barnevogna og bannes).

Førstepremien for latskap går forresten til ei på 17-18 som skulle av på samme holdeplass som meg en gang. Jeg begynte å rigge vogna til for å gå av (og jeg kjører regionbuss med tre HØYE trinn ned, så det er ikke sjans i havet for å komme seg av uten hjelp eller maltraktert vogn - og det skal ikke mange hjernecellene til for å se det), og hun kom gående bakover mot døra - så at jeg skulle av - og snudde og gikk framover for å få sjåføren til å slippe henne ut foran i stedet... Siden vi to var de eneste på bussen måtte sjåføren pent komme og hjelpe meg, og hun var riiimelig oppgitt over enkeltes latskap hun også. Makan!

Skrevet

ja det er noen tar kaka, jeg prøver å tenke at de sikkert har vond et sted

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...