*toppris* Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 uff..... er skikkelig bekymret denne gangen... med gutten min tok det 2,5h så var han ute, gikk kjempebra og alt det der, uten smertestillende og ingen komplikasjoner... MEN.... de sier jo at det går raskere med nr 2... og jeg vil absolutt ikke at det skal gå raskere... skikkelig styrtfødsel blir det da... så ja, er redd og bekymret.... uff... hva hvis vi ikke komemr frem i tide fx.... uff... med gutten min ville de ikke ha meg opp, dro da til jordmoren og hadde da 6-7 cm åpning... da var det hu og hast til sykehuset... så poppet han ut... alle fødslene til min mor har gått raskt, og raskere for hvert barn:( andre som også gruer seg? må snakke med jm om dette ivertfall... uff...evt høre om det er mulig å få flere kontroller enn det vanlige på slutten... vil IKKE føde hjemme eller i bilen...
TromsøMamma venter liten gutt Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Skjønne dæ godt =) Æ bor 5 mil unna sykehuset, og e førstegangs.... e ganske bekymra for at ting skal skje og vi ikke rekk frem. Tar ca 45 min å kjøre..... Men æ tenke også mye på smertan, å bli klipt eller revne og at æ ikke skal klare det rett og slett... Off...skal til jm på tirsdag, så da får æ ta en prat =)
16.10.07&13.10.09:) Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 hadde en grufull fødsel sist, og har ekstrem fødselangst nå.. de sier til meg at jeg kommer til å få KS, men jeg er livredd for at de skal prøve å tvinge meg til å føde igjen siden de har så forbanna dårlig råd på Haukeland! :(
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Gruer meg mer nå med nr 2, siden jeg vet hvor hinsides jævlig vondt det er! Hadde en rimelig normal fødsel sist, uten sm.stillende. Men prøver å la være å tenke på det til daglig, blir jo ikke mindre vondt av å grue seg...
krabbelure Skrevet 24. mai 2009 #5 Skrevet 24. mai 2009 Hei toppris! Synes å kjenne meg igjen i din situasjon. Gruer meg litt jeg også. Vår første og andre fikk jeg i styrtfødsel. Jeg ankom Rikshospitalet kl.11.00 med rier som avtaok da de skulle måle rieaktiviteten. Så skulle de måle åpningen. Den var kun på to cm. Som første gangs fødene fikk jeg da beskjed om det ville ta ca 1 time for hver av de resterende centimeterne, minimum 6 timer. De ville sende meg hjem. Vi fikk snakket oss til å bli. Klokka 12 ble dattera vår født. Neste barn ble født på badet hjemme. Dette var ikke planlagt, så min mann ble "jordfar". Jeg våknet 01.15 av at jeg måtte på do. Selvfølgelig kom det ingen ting. Treg i magen tenkte jeg og gikk å la meg igjen. Begynte ca 15 min senere med noe jeg trodde var kynnere. Etterhvert kom disse litt hyppigere, kanskje 5 min i mellom hver. Vekte mannen min omtrent 01.45. Han ringte etter barnepass og til sykehuset. Det viste seg litt etter at dette kom til å gå fort, så jordmor ringte etter ambulanse. 02.05 ble gutten vår født hjemme på badet. Litt etter kom ambulansen og deretter barnevakta. Folk rundt oss syntes dette hørtes skummelt ut, men når ting skjedde så fort rakk vi ikke å tenke på dette Jeg tror også at ved så raske fødsler, så går det helst bra med mor og barn. Dette har også jordmødre fortalt meg i ettertid. Jeg fikk ingen rifter ved noen av fødslene, og ungene klarte seg bra. Min mormor og mor har også født raskt, så jeg tror dette er noe som ligger til familien. Vi er også veldig spente denne gangen på hvor fort det vil gå, og vil nok være veldig var for tegn på at fødsel snart kan starte. Denne gangen har jeg plass på Føderiket da dette blir nærmest oss. Har ca 2.5 mil å kjøre. Masse lykke til! P.S blir det hjemmefødsel har du jo litt erfaring fra før da. Det reddet oss.
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 24. mai 2009 #6 Skrevet 24. mai 2009 Har begynt å tenke mer og mer på det, men synes fortsatt fødselen er fjernt unna... Skal jo føde på ABC klinikken, så er veldig spent på hvordan det vil bli å føde uten smerterstillende....
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 24. mai 2009 #7 Skrevet 24. mai 2009 Ja, blir helt kvalm av å tenke på fødselen jeg. Hadde en skikkelig tøff fødsel sist. Ble satt igang pga svangerskapsforgiftning, hadde masse vonde rier i 16 timer tilsammen, innimellom dette løsnet morkaka endel og det ble styrtblødninger og masse oppstyr, leger som løp frem og tilbake, jeg som skreik og var utrolig redd, nye timer med rier. Og det hele endte med hastekeisersnitt fordi pulsen til jenta mi gikk ned drastisk etter mye drypp og rier til ingen nytte... Får helt vondt i magen når jeg tenker på det... Selv om de sier at hver fødsel er forskjellig og at det godt kan gå kjempefint denne gangen. Men hvis de ser at det blir samme kjøret som sist, så håper jeg de tar keisersnitt fortere... Det er jo lenge til (er i uke 17), men tankene sniker seg på likevel gitt...
*1+1=2 små* Skrevet 24. mai 2009 #8 Skrevet 24. mai 2009 er litt som deg HI: hadde en nydelig fødsel på til sammen 9 timer(aktiv fødsel i 2timer og 50min) og frykter en ganske rask fødsel. Har 30min til sykehuset(hvis det er bra føre og lite traffik)....men denne gangen VEt jeg jo hvordan riene kjennes ut...første gangen lå jeg hjemme i 6 timer med rier og når jeg kom til sykehuset var jeg i aktiv fødsel!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 24. mai 2009 #9 Skrevet 24. mai 2009 Gruer meg, men gruer meg mer når jeg hører om de som gruer seg som allerede har født. For da bekrefter de at det er ILLE . Likevel: Jeg gruer meg ikke like mye som før, jeg føler at jeg er trygge hender nå etter at jeg har vært på besøk hos fødeavdelingen (som jeg har hørt mye godt om), og snakket med et par jordmødre. Det er over 1 time å kjøre til sykehuset, så jeg er også nervøs for å ikke å komme frem i tide hvis jeg skulle få en type styrtfødsel. Men jeg må bare stenge tankene ute, jeg kjenner at nå når jeg skriver om det eller leser om det så knytter hjertet seg sammen og jeg blir helt ør... huffameg!!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 25. mai 2009 #10 Skrevet 25. mai 2009 jeg hadde en FORFERDELIG fødsel sist, jeg gråt i 6 mnd etterpå hver kveld fordi det hadde satt seg sånn i meg. Nå skal jeg liksom ha en unge til, å jeg må si at jeg er redd for at det hele ender med at jeg mister barnet:( jeg gruer meg sånn at jeg har ikke ord
Maya&Leah*har født* Skrevet 25. mai 2009 #11 Skrevet 25. mai 2009 Jeg fikk også vite at det går fortere 2 gang.. Å med datteren min tok det tja max 3 timer så var hun ute! Så håper igrunn ikke det går fortere denne gang. Da kommer gutten FORT isåfall... Men, gruer meg ikke i det hele tatt ;-) Hadde så fin opplevelse forrige gang uten smertestillende å det hele. Så tror det skal gå kjempe fint denne gang også :-D Men forstår jo at man gruer seg...
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 25. mai 2009 #12 Skrevet 25. mai 2009 Jeg gruer meg sykt mye til neste fødsel... Fikk både akkupungtur og epidural sist... Fødsel tok 14 timer... Hadde jeg fått valget mellom fødsel og keisersnitt,hadde det ikke vært tvil i min sjel at jeg hadde valgt keisersnitt... Hører også at folk sier at 2 fødsel er som regel lettest... Bor ca 1,5 time unna sykehuset. Må ta ferje også. Har noen mnd igjen å "manne" meg opp på. Det som kommer inn KOMMER ut!!
millere Skrevet 25. mai 2009 #13 Skrevet 25. mai 2009 I dag er det 100dager igjen og jeg begynner å merke at fødselen kommer nærmere - og jeg gruer meg. Fødselen var lang og jæv..sist, endte med vakum og mye kilpping. Mannen min ble jaget ut og fikk ikke med seg de siste sekundene en gang. NEI, håper virkelig denne gangen blir en anderledes opplevelse. Jeg tror ikke det kan bli værre, da ender jeg med hastekeisersnitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå