Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-)

Tusen takk for all den gode infoen du kom med rundt prednisolon og kosthold. Og for at du vil dele mer info. Jeg er ikke så "inni alt" her på forumet, så jeg aner faktisk ikke hvordan man skriver en pm, eller hvordan det fungerer...? Men vil gjerne skrive eller høre mer fra deg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godkveld,

Så plutselig denne:)

Ja, da får vi evnt bare skrive her ute, hvis jeg ikke finner ut det der med meldinger en dag:)) Har jo så liten tid til alt mulig, fordi det er virkelig full fart med tvilllingene hele dagen.

Krysser fingrene for deg nå. Så på en anne tråd at du venter på svar... det er så spennende. Fikk du satt inn en eller to? Hvordan føler du deg nå med prednisolon-dosen din?

God klem til deg. Denne gangen skal du lykkes !!!!!!!

Klem Emilie

Skrevet

Takk :-) og så kjekt å høre fra deg!

Jeg har fått satt inn 2 egg, som var fine og firdelte. Vi fikk også satt inn to sist gang (da jeg mistet), men de var ikke delt helt som de skulle. Så det kan vel være "fare" for tvillinger her også ;-) Men de er selvfølgelig hjertelig velkommen!

Heldigvis holder leddene mine seg i ro, så jeg føler imunforsvaret er rolig. Og har desuten vært veldig forkjølet i en uke nå, så det er vel kanskje tegn nok på at det jobber på lavgir...

Syns det var så fint å høre at du gikk på lavdose prednisolon så lenge, og fødte to velskapte barn :-) Magefølelsen min sier meg også at jeg ikke må slutte med de hvis jeg får en positiv test.

Skal teste i morgen og er fryktelig nervøs. Egentlig skulle jeg teste torsdag, men tar det en dag før siden jeg har fri fra jobb. Så kan jeg fordøye svaret i fred og ro, enten det er det ene eller det andre...

Skriv når du har lyst og ikke minst tid. Kan tenke meg det er hektisk med tvillinger på 1 år :-)

Skrevet

Hei b77h:)

Fo noen fantastiske nyheter jeg leser om hos dere! GRATULERER!!!!!

Det er utrolig fantastisk! Og vel fortjent. Du har virkelig jobbet for dette! Og forsket på hvordan du skulle lykkes! Knallbra! Hvor mange forsøk har dere hatt?

Synes du det er ok å gå på prednisolon? Du skal se det blir tvillinger på dere også:))) Bare gled deg! Livet med dem er ufattelig flott.

En kjempestor god klem fra Emilie:)

Skrevet

hei og takk for hyggelig hilsen.

Ja, vi er jo kjempeglade for positiv test. Men jeg er mest nervøs for tiden nå. Ved første icsi ble jeg også gravid, men mistet i uke 5/6. dette er vårt andre forsøk. Så nå er jeg bare nervøs for denne uken, som er tiden jeg mistet forrige gang. Er veldig glad for at jeg forsetter på prednisolon. Kan hende det har negative effekter, men jeg tror for mitt vedkommende ikke det hadde vært mulig uten.

gikk på 10mg frem til test, nå har jeg gått på 7,5 en stund, og starter på 5 mg uti uken. Skal ta de frem til uke 7, men har jeg mer i glasset kommer jeg til å fortsette, evt bare på 2,5 mg.

Er litt urolig for at jeg måtte stoppe på cyclogest rett etter test. Har lest om flere her som har fortsatt til uke 7 eller 10, men jeg fikk ikke legen med på det... Håper ikke det har noe å si, men syns bare en del av symptomene har blitt så mye svakere i helgen... Nå går jeg nesten å lengter etter halsbrannen jeg irriterte meg over i sist uke, hehe...

Hvordan var dine symptomer i starten med tvillingene? Her er både en og to velkommen :-)

Skrevet

Hei igjen,

Jeg skjønner veldig godt at du er nervøs - Kjente på den følelsen hele svangerskapet! Men det pleier jo å gå bra, og det er helt forskjellig nå fra forrige gang! Nå går du på prednisolon! Og det er noe helt annet. Bare fortsett så lenge du har piller nok! Min lege - som hadde ca 30 års erfaring som fødselslege - sa at det ikke var skadelig med små doser, så hvis jeg synes det var betryggende, så kunne jeg bare gå på det:) Er cyklogest det samme som progestan? De mener jo at det heller ikke har noen betydning, men hvis du synes det er betryggende, hadde jeg tatt det opp en gang til med legen din, og insistert på å ta det.

I begynnelsen var jeg veldig trøtt og veldig sulten! Kanskje ikke allerede i uke 5, men litt senere i ukene. Tror ikke jeg hadde noe særlig med symptomer så tidlig bare at jeg var overbevist om at jeg skulle få mensen...Du skal se dette går veldig bra. Fortsett å leve sunt og rolig:) Så gleder jeg meg til å følge deg i svangerskapet!!!!!!!!!!!!!!!!!

God klem fra

Skrevet

Hei

Ja, cyclogest er det samme som progestan tror jeg. Men har slått meg til ro med at det sikkert er ok å kutte de ut.

Har hatt mensmurringer i går og i dag, og puppene er fortsatt litt ømme (men ikke like mye som sist uke).

Er nervøs, men prøver å tenke på alle medisinene jeg tar denne gangen, og at det må ha effekt.

Nå har jeg gått ned til 7,5 mg prednisolon (tror legen sa 5...). Tenkte å ta det noen dager i overgang, nå denne uken, så gå ned til 5 mg frem til ul i uke 7. Etter det tror jeg legen mente jeg skulle slutte, men det tørr jeg ikke! Magefølelsen min sier meg bare at da vil det gå galt... Du gikk på det frem til 12 uke? var det 5 eller 2,5 mg? Tror du nevnte det i en annen link, men husker det ikke helt.

Uff, det er så nervepirrende, kjenner humøret er på bånn. Er sur og vanskelig her hjemme... stakkars mannen. Håper, håper og håper og tror inderst inne det skal gå bra, men er bare så redd for å bli skuffet. Og jeg har bare hatt en SA - kan tenke meg hvordan du må ha hatt det som var gjennom så mange ivf forsøk. Det er jammen en nervepirrende og dyr hobby dette her....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...