Gå til innhold

Faens dritt nabo..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått klager fra en nabo om at katten min er der borte ofte. Har hatt en mistanke om at de har gitt han mat, og at det er derfor han er der.. Og idag fikk jeg mine mistanker bekreftet!! Var ute med søpla, og ropte på pus, han kom fra naboen. Kom inn med han, og han STINKET makrell!!! Er det rart at han reker der borte når de forer han med mat?! Er vel ikke så vanskelig og fatte at det er derfor.. Og deres skyld!

Er litt hormontroll idag, og har lyst og skjelle de ut, men fikk sagt rolig ifra at de ikke skal fore han.. Om det gikk inn aner jeg ikke.

men man burde vite at man ikke mater fremmede katter!!!!

Nå er det jo ikke rart om han stikker bort der igjen.. :s Noen som vet hvordan jeg skal få han til og ikke gå dit mer? Tips\råd?

Han er en utekatt, så stenge han inne blir ingen alternativ, ei heller bånd..

Og til alle dere kattehatere her, jeg kommer ikke til og avlive han pga dette!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper noen kverker deg.

Skrevet

Og jeg håper noen kverker deg!!! Hva i alle dager er det som feiler deg? Fikk du ikke ha dyr i barndommen eller noe? Blitt bitt av en hund eller katt?

Ikke alle dyr er fæle illeluktende kryp. (skal innrømme at katta mi stinker etter makrellen nå, men ellers lukter han ikke) Ikke alle hunder har dårlig oppdragelse.

HI

Skrevet

Jeg fikk også naboens katt på besøk hver eneste dag.

Første gangene så spurtet han inn døra, spiste og løp ut igjen. katten min var da ute et eller annet sted.

Han kom hver dag og jeg spurte naboen om det var greit at han kom inn til oss. De syntes det var kjempefint fordi hadde akkurat fått en baby og katten hadde det ikke så bra hjemme.

Så han bodde egentlig hos oss i mange år. Han og katten min godtok hverandre etterhvert også.

Men svar på spørsmålet ditt, tror ikke du kan forhindre det på noen måte. Eneste som hjelper er at de slutter å gi han mat.

Får bare vente og se om de respekterer det.

Skrevet

Leste nå at de attpåtil har klaget over det?? Er det mulig?

da må de vel for f.. slutte å gi den mat da..

Skrevet

Merkelig at hver gang jeg sier meningen min så kommer det drapstrusler. Ei katte er ikke akkurat så mye verdt at man behøver å håpe at noen kverker meg. Like syk som hun der neffi som skulle drepe unga mine.

Skrevet

Er det rart? Dyr er jo personlig!! Du er frekk som skriver slikt, og da må du nesten vente å få igjen.. Men og gå på ungene dine var jo litt ille da.. :s

Skrevet

Er akkurat det.. Håper virkelig de skjønner at de ikke skal gi den mat!

Skrevet

har sett flere svar fra "lille snille meg", er et ekstremt ironisk nick virker det som.. Hver gang denne personen skal svare, så virker det som om denne personen går virkelig inn for å være slemmest mulig. Få deg et liv!

Skrevet

merkelig at du sier det. Vi er en stor gjeng her inne og som treffes ofte. Ingen andre synes jeg er ond, frekk eller slem. Lek heller på motorveien du.

Skrevet

du er syk i hodet...

Skrevet

Du er hjerneskadd som kan påstå noe slikt. Håper ikke du har barn.

Skrevet

Utekatt? Hva betyr det? At han ikke får komme inn? Anbefales at kattene er inne på nattetid, utenom det vet jeg ikke om noe spesielt du kan gjøre. Du kan jo tipse naboene om å ikke mate den.

Skrevet

Han er inne og ute som det passer han.. På vinteren er han en mer innekatt en utekatt da.. For han vil ikke ut.. men nå på våren og sommeren er han nesten bare ute.. Og holde han ikke er ikke noe alternativ da han hyler og uler. Skulle tro man kverket han.. :P Han er bortskjemt..

Har bedt de ikke mate han, så får se hvordan det går.

Skrevet

HAHAHA!!! Der kom kongekommentaren!! Lenge siden jeg har sett den nå... "Og du kaller deg mor? Stakkars barna dine..." ;-)

Skrevet

Kan det tenkes at naboen ikke har FORET katten med mat, men at katten selv har "testet" naboens søppeldukt. Katter finner på mye rart vet du, og en normal katt elsker jo (fersk) makrell....

Om du kan utelukke DET, synes jeg ikke naboen har noen grunn til å klage! Neste gang han/hun sier noe om at katten holder seg for mye hos dem ville i hvert fall jeg svar. "Undrer du deg på det? Du inviterer den jo i matfatet! En normal katt har da næringsvett. Og jeg regner faktisk katten min som ganske normal."

Synes ikke du skal si at man "burde vite at man ikke mater fremmede katter". Man skal ikke mate fremmede katter dersom man ikke ønsker at de skal opholde seg hos deg. Får ikke katten mat hos deg, søker den annet steds. (Og du trenger ikke se lenge på en katt for å vite om det er en katt som TRENGER mat eller om det er en katt som er ute etter en liten EKSTRA godbit!)

Husk: Ingen "eier" en katt. Katten velger SELV hvor den vil være! Og innbyr man den, må man selv ta følgen. Avviser man den (lenge nok) vil den forsvinne av seg selv.

Skrevet

Siden en katt faktisk er et NATTdyr bør den helst få være ute om natten. Om DAGEN bør den derimot få ligge i fred og ro og slumre inne. Ganske særlig dersom huset er forlatt....

Og ingen kan vel si at en katt er til sjenanse for nabolaget om natten (jo, da man kan ha hannkatt/hunnkatt-problematikken, men det ordner man fort og greitt med en vannbøtte! Kattene lærer seg snart hvor de får "synge kjærlighetsviser" i fred!!) Og en katt husker alltid hva den har lært (erfart)!

Skrevet

Noen katter liker og være inne om dagen, mens andre liker og være inne om natta.. De er forskjellige de og..

Min er kastrert, så slipper kjærlighetsvisene.. Men han uler slik om han ikke får ut om han vil.. :s

Skrevet

En katt kan saktens temmes til å godta å være inne om dagen. Men den liker det ikke. For av natur er katten nattdyr. Er den tilstrekkelig temmet, må den bare "avtemmes". Det skjer ganske fort, og helt av seg selv, om den får muligheten. Men ikke på øyeblikket.

Skrevet

Syns det er kjempe plagsomt med folk som mater andres katter... Det er greit om du ser at katten har vært ute i mange dager og er helt på villspor(da ringer man også DB).

Du får nok ikke hindret pusen din i å gå bort til naboen, eneste som kan gjøres er at naboen din slutter å mate bortskjemten:)

"Lille snille meg" - Slutt å kom med så usakelige og uspiselige svar på alle trådene her inne... Det blir for dumt når voksne mennesker skal oppføre seg slik. Både du og "neffi" er helt ville når det gjelder slike kommentarer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...