Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Var i byen idag. Var på apoteket, og der var det en ung kvinne (på alder med meg... 26-27 ) med barnevogn som spurte om jeg kunne åpne døren for henne ( ut av apoteket mot gaten) Så klart sier jeg... =) Og hun sa ingeting! så ikke på meg engang. Er det ikke normalt og snu seg og si takk?! Det var nummeret før jeg sa "TAKK HETER DET!" Kjente det kokte inni meg. Så hun igjen ute på gaten. Gikk med hvit blondestrømpebukse(!) og en kort kort jeansshorts og laangt blondt hår. Type harry "babe". Hadde en unge på 2-3 år... Arg hater sånne uhøflige mennesker. Måtte bare få det ut.
Gjest Skrevet 23. mai 2009 #2 Skrevet 23. mai 2009 Skulle jeg sagt takk til alle idiotene som åpner dører, spandere eller slipper meg frem i køen ville det vært en heltidsjobb.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #3 Skrevet 23. mai 2009 hørtes ut som om en ekstremt uhøflig person for meg. Koster ikke så mye å si takk liksom..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #4 Skrevet 23. mai 2009 hva har klærere hun bar med saken å gjøre ? de fleste av unge har ikke folkeskikk, og kan ikke prate.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #5 Skrevet 23. mai 2009 He he. Jo klærne er veldig relevant. For klesstilen viser at hun er en harry "babe". Og de er ofte uhøflig fordi de er så "jævla cool".
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #6 Skrevet 23. mai 2009 De fleste unge?! Syns da ikke unge er like ille som eldre mennesker. Og det å si takk koster veldig lite!!
FuckFace Skrevet 23. mai 2009 #7 Skrevet 23. mai 2009 Kanskje hun var forbanna på deg fordi du ikke åpnet døren med en gang før hun måtte ta seg bryderiet ved å spørre...?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #8 Skrevet 23. mai 2009 Klart hun var uhøflig. Men skal du irritere deg over all uhøflighet du møter her i verden, får du ikke gjort stort annet. TENKE sitt kan man likevel! Og selvsagt oppdrar man sitt eget barn til høflighet. Og forbereder det etterhvert på å møte uhøflighet uten å "svare igjen" og gi opp sin egen høflighet. Da har man selv tapt. For høflighet gir verdighet. Særlig når den IKKE blir gjengjeldt!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #9 Skrevet 23. mai 2009 ja jeg står på mitt, de fleste av uge i dag eier ikke folkeskikk.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #10 Skrevet 23. mai 2009 Å, mangel på folkeskikk er ganske likelig fordelt etter alder, er min erfaring. Kanskje litt, men understreker LITT, overrepresentasjon blant de yngste. Kan det være noe i oppdragelsen som har sviktet, eller er det bare et barnslig tegn på voksesmerter??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå