Gå til innhold

Smerter øverst på magen, litt til venstre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smerten er avgrenset til et område på størrelse med en cola kork. Det gjør til tider veldig vondt, og jeg må legge med ned. Er i uke 30, og har vært plaget med dette en ukes tid nå... Jeg skal ringe legen til mandag, men tenkte kanskje noen her visste hva det kan være? Jeg er litt bekymret:-( Merker at smerten spesielt kommer når jeg er i aktivitet, men dukker også opp når jeg sitter stille... Ei venninne nevnte noe om at magesekken ligger der oppe... hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, sånn hadde jeg det i slutten av forrige svangerskap. husker jeg ringte sykehuset og kom inn og fikk UL + at jeg måtte ta up og blodprøve da jeg først var der. de fant vel egentlig ikke ut noenting, men hadde høye verdier i urinen, altså begynnende svangerskapsforgiftning. Ultralyden viste også at babyen lå med rompa akkurat der og at det kunne gi meg disse smertene.. Lå inne i 2 dager, ikke noe alvorlig altså. Har lest senere at slike smerter kan tyde på svangerkskapsforgiftning. ta med deg en urinprøve til legen i morra du, du er jo ikke så langt på vei så lurt å sjekke... Lykke til;)

Skrevet

har hatt noen sånne smerter, men nede til venstre.. Gisper skikkelig til når smertene slår til.. Men har tenkt at det var lillegutt som har funnet et skikkelig ømt punkt å klemme litt på. Men skal til jordmor på tirsdag, kan jo nevne dette til henne da.

Skrevet

jeg har også hatt sånne smerter lenge nå...var til sjekk på sykehuset for det ville ikke gi seg...

det kjennes ut som det er ett så inne i magen som aldri får gro på en måte...

hun legen jeg snakka med skjønte veldig godt hva jeg mente for hun hadde hatt det samme selv i ett svangerskap og hadde selv kommet fram til at det måtte være en muskel som var i strekk hele tiden og aldri fikk slappa av...derfor er det så ille vondt... men smertene gir seg vist når livmora slutter å vokse...:o)

tok ultralyd og sånn og alt så bra ut, så får "håpe" det er det samme med deg....:o)

men det er veldig slitsomt å gå sånn i mange uker da......

Skrevet

er ikke sånn hver dag for meg da, men veldig vondt når det står på! Kanskje verst når han lener seg på den området..

Skrevet

hei.

jeg hadde smerter øverst i magen på venstre side.er i uke 32 nå. det var så vondt at jeg liksom ikke fikk dratt pusten skikkelig inn og det var vondt å rette seg helt opp. Jeg kan beskrive det som om jeg hadde "hold" og måtte gå å holde meg på den vonde siden.smerten avr der hele tiden i flere dager. Tilslutt kontaktet jeg lege.mått epå sykehuset og ta endel blodprøver, for å utelukke svangerskasforgiftning og blodpropp i lungene.Utrolig skremmende.men alle prøvene var fine.på ul kunne de se at snuppa lå meed rumpa godt plassert i venstre hjørnnet av magen min, så de trodde forklaringen lå der. det har vært en slags sviende, sår følelse på det området. men heldigvis nå, etter noen dager har det gitt seg helt.utrolig deilig. så det er godt mulig at du også har en baby som liker å trykke litt ekstra på ett bestemt sted i magen din:)

klem

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Jeg skal til legen i morra, men regner med at alt er i orden egentlig. Men skal bli godt å få sjekka det!

Skrevet

hei

Har det samme selv, har hatt det i noen uker. Det er akkurat som innvendig blåmerke som er ømt. det blir mer fremtredende når jeg er sliten og vært ganske fysisk.

Spent på hva legen din sier.

Har snakket med venninner og familie som sier att de også kjente slike smerter...jeg trøster meg med att det da er veldig vanlig.

Skrevet

Jeg har hatt det samme i flere uker. Oppe til venstre, ca 4 ribbein i fra spissen ved mellomgulvet (hvis du forstår hva jeg mener). Det er faktisk antydning til blåmerke i området også. Går ut i fra at muskler er i strekk, og bebisen trykker på området. Det hjelper å ta av seg bhen...

Verst er jeg på kveldstid, etter en hel dag. Håper det gir seg nå de nærmeste ukene, når bebisen synker ned i bekkenet.

Skrevet

Sånn har jeg også hatt/har. Dette kommer som HI sier, når jeg er i aktivitet. Har skjedd noen ganger at jeg f.eks må gå ut av butikken å sette meg ned, for kjenner jeg blir dårlig av den intense smerten....

Skrevet

Tenkte jeg kunne si ifra hvordan det gikk hos lege/jordmor!

Alt ser bra ut, og mest sannsynlig så er det et "blåmerke" eller "knute" øverst på livmora. Helt ufarlig, og veldig godt å finne ut av at jeg er helt frisk og fin:-)

Skrevet

jeg har hatt mye sånne smerter oppe til venstre.

og det har vist seg at det er luft i tykktarmen faktisk... for den slynger seg i en liten bue oppover akkurat der, og da kan det samle seg luft oppi der..

prøv å stå på alle fire med rumpa høyere enn overkroppen en halvtimes tid... da kommer det gjerne ut!

Skrevet

så bra de fant ut at det ikke var farlig da!!!

Skrevet

hmmm.....ja det skal jeg prøve på! Hehehe...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...