mirakelbaby Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 jeg hadde i følge legens vekt lagt på meg 10,3 kilo i uke 28 (er nå i uke 31 og vet ikke hva jeg veier nå), men jeg kan fortsatt bruke alle jeansene mine og flere av sommerbuksene. Får ikke igjen knappen selvfølgelig, men jeg bare bretter ned og fester på en strikk. Jeg har ikke kjøpt meg noen mammaklær. Jeg er jo fornøyd med at jeg fortsatt får på meg jeansene,men er det ikke litt rart når jeg har lagt på meg over 10 kilo??? Kanskje vekta til legen er feil?
mirakelbaby Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #2 Skrevet 23. mai 2009 Forresten, på de buksene som er lave i livet går knappen fint igjen...
Gjest Skrevet 23. mai 2009 #3 Skrevet 23. mai 2009 Har også lagt på med 10,5 kg, er i uke 30. Bruker bare vanlig bukser, men ikke jeans, har sånn i lin med knyting i livet, men bretter dem ned under magen. Bruker normalt str 38/40 i bukser, og merker den i str 38 er litt trang nå, mens de i 40 er romslige fortsatt. Har faktisk ikke prøvd på meg noen av jeansene mine, men du gjorde meg nysgjerrig nå ;-) Sluttet med dem i uke 7-8 fordi jeg var så oppblåst at de ble ubehaglige å gå med. Vekten din stemmer sikkert, må huske på at magen tar mye mer vekt enn bare babyen, er jo fostervann og morkake der også, den forstørrede livmoren veier mer, og du har mye mer blod i kroppen dinn enn normalt, samt at lungene utvider seg litt. Alt dette veier en del.
Gjest Skrevet 23. mai 2009 #4 Skrevet 23. mai 2009 Jeg er i uke 38 og hadde på meg ridebusken min i dag.. Hadde ikke igjen knappen for det blir ubehagelig, men jeg har magen høyt oppe denne gangen så det er sikkert derfor. Med forige mann hadde jeg problemer med buksne i 6.mnd for magen var mye lavere da!
kikki..E&A Skrevet 23. mai 2009 #5 Skrevet 23. mai 2009 Jeg kan fint bruke olabuksene mine, tights, joggebukser, shortser, u name it.... Veier nå (endelig??) det samme som jeg veide før jeg ble gravid, 65 kg.. Gikk ned over 10 kg pga kvalme og sykdom i jula og frem til feb. Er i uke 31 nå..
♥ anonym♥ Skrevet 23. mai 2009 #6 Skrevet 23. mai 2009 tror jeg har gått opp nærmere 17 kg.. (huffda.. hehe) men får fortsat på meg buksene mine. har mange som er lave i livet så er ikke noe problem. jeans går jeg ikke så ofte med, så har bare de nyeste som jeg bruker. de er litt tynne på en måte. har derimot en gravidbukse som ikke passer lenger. den har ikke noen åpning så når jeg sitter er jeg rett for at babyen blir most. får ikke brukt den.
mittominmitto_venter nr 3 Skrevet 23. mai 2009 #7 Skrevet 23. mai 2009 Jeg kan fint bruke ALLE buksene mine! Knappen går fint igjen under magen, og dette er helt nytt for meg. Har aldri før kunnet bruke buksene mine under graviditetene, og har brukt ukesvis på å komme i de igjen etter fødslene. Er nå 36+0 og har lagt på meg 7 kg, i motsetning til de 25-30 kg jeg har lagt på meg før! Johoo!!!
Gjest Skrevet 24. mai 2009 #8 Skrevet 24. mai 2009 Jeg har ikke brukt mine vanlige bukser siden uke 15 eller noe!!!!!!!!!! ÅÅÅ er så lei disse fæle mamma buksene, men jeg er blitt sååååååååååå brei over rompa at de vanlige buksene stopper der.... Ikke noe gøy i det hele tatt! Jeg har gått op 13 kg.. er i slutten av uke 33 nå (gikk opp 30 kg forrige svangerskap, så prøver å holde meg under det denne gangen ;o))
Ooops I did it AGAIN Skrevet 24. mai 2009 #9 Skrevet 24. mai 2009 Duh! Har faktisk ikke prøvd mine vanlige bukser på lange tider, så jeg veit ikke hvordan de er med et strikk i stedet for knapp. Har bare lagt på meg 6 kg..fornøyd med den (uke 37).. Men jeg synes det er ufattelig ubehagelig å ha buksene nedfor magen. Føler meg jo helt naken da. Uansett hva jeg har over, så kjennes det ut som magen er bar. Nei, takke meg til de få gravidebuksene (både jeans og andre) jeg har. De holder seg iallfall oppe;)
Gjest Sauen er poppeklar! Skrevet 24. mai 2009 #10 Skrevet 24. mai 2009 Prøvde de på meg nå, og jaggu får jeg dem ikke på og igjen! Er 38+5 og har lagt på meg 9,5 kilo... Målet er å komme tilbake i buksene fra før første graviditet=P
lamor Skrevet 24. mai 2009 #11 Skrevet 24. mai 2009 jeg er i uke 40 nå og bruker bare mine vanlige bukser, jeg har lagt på meg 5 kg, men det er bare på magen. De som har lavt liv går buksene igjen og de andre bretter jeg bare ned. Jeg har kjøpt to mammabukser, den ene har jeg brukt en del fordi den er kjempe fin, men den andre ( en dongri bukse) har jeg bare brukt noen få ganger, likte den ikke i det hele tatt, alt for mye strech og den siger av...... Eneste klærne jeg har kjøpt er lange topper på bik bok fordi desse er er så greie nå når magen strutter, alle de andre toppene mine er for korte.
lamor Skrevet 24. mai 2009 #12 Skrevet 24. mai 2009 dette er foresten mitt andre svangerskap, og sist la jeg på meg mye mer og kunne ikke bruke mine vanlige bukser så seint i svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå