Gå til innhold

Gutt nr 3 har kommet


shabby

Anbefalte innlegg

Onsdag 13.mai (termin 15.mai) var jeg hos JM på formiddagen. Hadde da 3 cm åpning, og var veldig tøyelig. Hun tøyde også d hun var god for.

Kjente at riene økte på utover dagen, og kl 16 ringte jeg min mann og sa at hvis han ikke var på vei hjem fra jobb (han jobber på s.huset), måtte jeg ordne meg m skyss. Han kastet seg i bilen, og kom hjem i lynets hastighet.

Jeg ringte føden for å forberede dem på en visit, og kl 18.30 var vi omsider på føden. Da hadde jeg 5 cm åpning, og JM mente at jeg ville være ferdig før hun gikk av vakt (hun var ferdig 22.15).

De spurte om jeg ville ha noen form for smertestillende, men jeg takket nei til d. Bare lystgass. (Jeg sa til dem at hvis jeg ikke kjente smerten kunne jeg falle for fristelsen å få et barn til).

Så jeg lå/gikk/hang/satt der da m noen kjempe vonde rier, og supte i meg lystgass.

JM var ofte innom for å sjekke hvordan jeg hadde d, og lovte meg å ta vannet så snart hun var ferdig m en fødsel på naborommet.

Da vannet var tatt, kjente jeg at pressriene kom for fullt. Husker ikke hvor mange jeg hadde. JM mente 2, men d føltes som mange fler 4-6 kanskje.

Iallefall kl 22.00 var gullet mitt ute.

3640g og 50 cm.

 

For meg opplevdes dette (tross smerten) som en drømmefødsel. Med de to første (2 og 5 uker før termin) lå jeg så lenge m inneffektive rier, som slet meg helt ut til d virkelig starta. Så denne gangen var kroppen mye mer moden for en fødsel, og halve jobben var jo gjort før jeg kom til føden.

Nå er vi bare hjemme og koser oss. Har begynt å få til en viss rytme på døgnet. Han elsker å sove ute i vogna si, og er en glad og fornøyd gutt når han er våken.

 

Takk for meg, og lykke til til alle dere andre som venter på deres små nurk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...