Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Merket dere forskjell på symptomer under graviditet med henholdvis jente/gutt? Kjente dere symptomer raskere i forhold til det andre kjønnet, var dere mer/mindre kvalme med det ene i forhold til det andre osv.....?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 23. mai 2009 #2 Skrevet 23. mai 2009 jeg fikk gutt først, så jente. Med gutten var jeg kvalm de første ukene, og hadde bekkenløsning fra uke 10. I tillegg fikk jeg kramper i beina om natten de siste 6 ukene før fødsel. Med jenta kom bekkenløsningen før positiv test (4 uker på vei), jeg var kvalm stort sett hele sv.skapet, mye trøttere og hadde mer humørsvingninger.
Gjest Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 Med de tre guttenefikk jeg ikke positiv test før IKM (med første ikke før flere dager over), og da svak strek med morgenurin, men vesla i magen sterk positiv test på kvelden 4 dager før. Kjente symptomer før forventet mens med både minstegutten og vesla, men ikke de to eldste guttene. Største forskjellen er vel at jeg var kalm med alle guttene, i ulike grad og lengde, mens jeg ikke har vært kvalm i det hele tatt nå med jenten.
Ranveig R Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Gut først, så jente, drøyt 2 år mellom. Testa positivt 2 dagar før ikm med guten, på ikm med jenta. Bekkenløysinga begynte tidlegare og var verre med guten enn med jenta. Kvalmen begynte tidlegare med guten (veke 6), men var verre med jenta (begynte ca veke 8). Kasta lite opp med guten, var sengeliggande i 1 mnd med jenta pga ekstrem kvalme. Kvalm fram til rundt veke 25 med begge. La på meg 22kg med guten, 9kg med jenta. Igangsett fødsel 15 dg over termin med guten, spontan fødsel 6 dagar over termin med jenta. Begge to var store ved fødsel (4440g/54cm og 4540g/54cm).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå