therehag Skrevet 23. mai 2009 #2 Skrevet 23. mai 2009 tror det er smak og behag. Jeg er avhengig av tørketrommelen og slipper å kjøpe så mye babytøy siden det tar kortere tid å tørke. I tillegg så liker jeg at håndklær blir myke;) hater sandpapir håndklær;)
Little Dreamer Skrevet 23. mai 2009 #4 Skrevet 23. mai 2009 den er et must her.mindre brukt på sommeren.
Gjest Skrevet 23. mai 2009 #5 Skrevet 23. mai 2009 Bruker den daglig nesten. Ble fort avhengig av den, ja... :-)
Gjest Skrevet 23. mai 2009 #6 Skrevet 23. mai 2009 Vår er i bruk en gang i jubelåret:) En sjelden gang om vinteren om det hoper seg opp med klesvask...
minnimy Skrevet 23. mai 2009 #9 Skrevet 23. mai 2009 Den blir brukt mye! Husarbeid blir mye lettere med tørketrommel, og klærne blir så myke av det:) Så slipper man å ha tørkestativ stående rundt i huset, og slipper å vente så lenge på å få brukt klærne. Ja alt dette vet vel de fleste fra før...men syns det er såå fint med tørketrommel!!
velsignet med to Skrevet 23. mai 2009 #10 Skrevet 23. mai 2009 Jeg var avhengig av tørketrommelen vår for et år siden, men vi solgte den når vi skulle flytte veldig langt i høst og har ikke skaffet oss ny ennå. Stressa veldig med det i begynnelsen, at vi måtte kjøpe ny snart, men nå klarer jeg meg supert uten og vi blir nok ikke å skaffe ny med det første heller...
mamma >to gull Skrevet 23. mai 2009 #13 Skrevet 23. mai 2009 Når vår tok kvelden gadd jeg ikke kjøpe ny for vi brukte den bare til håndkler og sengetøy og har klart oss helt fint uten den! Håndklene våre blir IKKE stive, bruker tøymykner så det er ikke noe problem. Og klærne våre tromlet jeg uansett aldri, så ikke noe problem uten her i gården i hvert fall.. Dessuten sluker tørketromler strøm, så man sparer en hel del og:-) Men jeg kjøper nok ny når vi flytter en gang, for det er greit å ha innimellom..
mai mammaen til to Skrevet 23. mai 2009 #14 Skrevet 23. mai 2009 elsker tørketrommelen.. bruker dent til nesten ALT... bare ull klær som henges opp. Eller nå når det er så fint vær henger jeg opp litt mer klær ute da..
camilla^ Skrevet 23. mai 2009 #15 Skrevet 23. mai 2009 Min blir brukt dalig. Har fire unger i hus, og eldste har kommet i fjortisalderen så ørten skift hver dag, honkler og styr. Og to barnehage barn som støtt og stadig kommer hjem sølete fra topp til tå. Jeg har ikke plass til å ha tørkestativ overalt for å få tørket alt tøyet som blir vasket her hver dag. Det brukes ikke skyllemiddel i huset her pga en unge med atopisk eksem, selv ikke parfymefri og allergivennligt skyllemiddel tåler hun så da er det kjekt at alt blir mykt i tørketrommelen. Kjøpte den pga behovet for den i den gamle leiligheten min. Der tok det tre dager før tøyet ble tørt, ekstremt irriterende. Så det gikk ikke når jeg enten måtte ha stativet ved sofaen eller i gangen, og det nyttet ikke når barnevogn måtte ha plass i gangen. Angrer ikke ett sekund.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 23. mai 2009 #16 Skrevet 23. mai 2009 Har ikke tørketrommel men ikke savna det spesielt mye.... Eneste er håndkler og sengetøy som måtte vært deilig, fordi det tar så stor plass å tørke på stativ. Tror vi blir å kjøpe en når vi flytter i hus med vaskerom- men likevel ikke mye brukt siden den trekker syyyyykt med strøm....
*dum&deiLig*™ Skrevet 23. mai 2009 #17 Skrevet 23. mai 2009 JA! Alle her inne som hyler fordi det er så dyrt å bruke tørketrommel: Dersom man bruker tørketrommel en gang om dagen hver dag i ett år, koster det i gjennomsnitt (3.60 pr runde) 1314 kr pr år. Mange maskiner på markedet bruker mye mindre strøm en det. Min bruker under 2 kr pr runde. Det er et piss i havet sammelinget med hva det koster for oppvarming og dusj. Dessuten kan dere som tørker klær på stativ ha dette i bakhodet: Inneklimaet har ikke godt av å støve ned av klær som henger til tørk. Det støver veldig mye å tørke klær i oppholdsrom. Det koster også penger å sette på støvsugeren å støvsuge alt støvet:p
Den heldige eier av ett barn Skrevet 23. mai 2009 #18 Skrevet 23. mai 2009 Bruker den så og si aldr, bare i nødstilfeller. Henger klærne til tørk ute i tørkehuset mitt.
mozell Skrevet 23. mai 2009 #19 Skrevet 23. mai 2009 Nå ble jeg faktisk lettet her - stemmer det virkelig, dum&deilig? Vi skal flytte etter sommeren og kommer ikke til å ha tørkemuligheter for klærne utover å ha dem på stativ inne. Har jo veldig lyst på tørketrommel da, (har aldri hatt det ) men har tenkt med gru på strømforbruket...men om dette stemmer, så trenger jeg jo ikke tenke på det lenger:)
*dum&deiLig*™ Skrevet 23. mai 2009 #20 Skrevet 23. mai 2009 http://e24.no/arkiv/article467200.ece Her er link så du kan sjekke det selv:o) Jeg har heller ikke særlig muligheter til å sette tørkestativ rundtom. Stilig med tørkestativ i stua;o) Dessuten støver det noe helt sinnsykt!! Du kan spare inn en runde med tørketrommelen ved å kutte mindre en ett minutt når du dusjer, hvis det hjelper på samvittigheten?
Gjest Skrevet 23. mai 2009 #23 Skrevet 23. mai 2009 Tørker de som regel ute jeg, er det kaldt står de ute og damper av seg, og tar de inn til natta, da er de så og si tørre til neste dag. Om sommeren står de ute under tak og taes inn til natta og tørre neste dag. Tørketrommelen sliter på klærne, se all loen som man må fjerne etter en runde...
*dum&deiLig*™ Skrevet 23. mai 2009 #25 Skrevet 23. mai 2009 Bare hyggelig Mozell:o) høytblodtrykk: loen i tørketrommelen tilsvarer ikke mer en det som støver av dem når de tørker. Forskjellen er at i tørketrommelen samles det opp, mens når det henger så flyr det rundt i luften. Det sliter ikke noe mindre på klærne å tørke dem ute i kulden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå