Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Hipp har kommet med en morsmelkerstatning fra 4mnd i stedet for tilleggserstatningen de hadde fra 4mnd..Ser på pakken at det er små forskjeller på noe innhold men ikke studert dette... det er også nye blandingsforhold mellom pulver og vann.. Det jeg lurer på er om dere som bruker denne merker noen endring hos de små? Lillegutt her gulper masse på kvelden da vi legger ham...Etter grøt og en flaske på senga en halvtime- time etter grøten...Dette her gått fint før, men etter vi tok i bruk hipp2 så gulper han masse på kvelden og bruker en time på å sovne..Hører det jobber godt i magen.. Lurer på om han reagerer på hipp2..at han må vennes til den som han måtte da vi startet med erstatning.
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Vår på 9mnd gulper litt, men det har han alltid gjort, så her har vi ikke hatt noen annen reaksjon på Hipp enn før. Men jeg visste ikke at den nye hipp fra 4mnd var vanlig mme. Takk for tipset=) Her bruker vi nå Hipp Eco 1 selv om junior er 9,5mnd. Tror heller ikke du må innføre på nytt på samme måte som før. Men er det noen som vet hvorfor også Hipp 1 er forandret? Nye blandingsforhold der også, og prisen har gått opp med 12kr på Kiwi selv om det er like mye i hver pakke. Noen?
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2009 Tror blandingsforholdene er endret fordi pulveret er mer konsentrert. Bruker mindre skjeer på ca samme mengde vann.. Litt mindre vann men ikke mye..Dermed går også pris/ mengde opp i opp tror jeg ettersom en bruker mindre pulver. Iallfall det jeg har tenkt meg fram til når jeg reagerte på prisen. Billigste pris jeg har funnet er på coop obs...skal sjekke prix også, de var billigst tidligere..Hva koster 2'en på kiwi?
blomstre Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 I følge Hipp sine britiske sider er det bare små endringer i sporstoff og vitaminer de har gjort, dett skulle jo ikke resultere i økt gulping... Men i tilleg har egenskapene til pulveret blitt endret, slik at det er viktig at du bruker den nye skjea som følger med og de nye målene som står på pakken. Litt slurving her kan sikkert føre til tykkere melk f.eks det kan vel føre til gulping vil jeg tro... Du kan jo kontakte Hipp for å høre, og få gitt de tilbakemelding om problemet. Hvis dette er noe fler sliter med så er det jo viktig at de får tilbakemelding slik at endringer kan gjøres :-) Gå til www.hipp.no Øverst til høyre kan man klikke for å stille spørsmål (spør hipps dietist).
blomstre Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Årsaken til endringene er nye EU-regler. Du kan lese litt om det på Hipps britiske sider: http://www.hipp.co.uk/your_baby/milk.htm#new
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå