Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen råd:)

Har ett lakkert skatoll som må pusses ned, spakles, grunnes og males, stemmer det? Skal/ må også skifte hengslene på den plata man drar ned, samt ha på andre håndtak...

Og har en beiset bokhylle jeg gjerne vil ha i en annen farge. Må sikkert grunnes og males...

Er det spesiell maling jeg må bruke eller kjøper jeg f.eks lady interiør panel og tre?

Noen gode tips på veien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med de i butikken hva du bør ha,, de vet stort sett best =) Jeg har stort sett bare pussa og grunnet, før malt på 2 strøk. Og så kommer det an på om du kommer helt ned på ubehandla tre, om du må grunne eller ikke =) Jeg har både beisa og malt og maling er lettest, for det er vanskelig å få beis pent... Men litt øvelse så går det oftse bra =) Er det noe som skal brukes en del bør det også lakkes etter beis.

Det viktigeste er å ikke slurve eller doppe et strøk el noe, da vil du sannsynligvis irritere deg over det senere, selv om det kanskje ikke synes for alle andre =))

Lykke til med oppussing, det er kjempe moro =))

Skal selv male en seng til storebror i sommer =))

Skrevet

Hva slags maling har du brukt da? Har to farger med panel/tremaling stående, og de fargene liker jeg innmari godt og ser for meg at de kan passe...

Kan sjekke om det står noe på jotun sine sider jeg;)

takk for svar!!!

Skrevet

Husker ikke helt, men tror jeg brukte jotun sin interiømaling (oljemaling)

Skrevet

Så flink du er:D:D:D:D

Er kanskje lurt å bruke sånn slipemaskin? Hmmm, må se om jeg får lånt meg noe sånt:) Kanskje det tom er håp for stuebordet vårt også da... Intressant:) Åh får så lyst til å starte med engang, vet du... Men har noe annet som må fullføres først og så må jeg handle inn det andre... Men skal se jeg fikser på stuebordet vårt istedet for å kjøpe ny...

Skrevet

Takk for svar, ser ut til at jeg går for oljemaling ja. Da blir det pussing, heftgrunning, grunning og 2 strøk oljemaling:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...