ainapost Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Hei dere, Jeg er mamma til 3 skjønne jenter på 7,4 og 8 mnd. Har fått tilbake mensen etter forrige fødsel og den har vært veldig regelmessig. Nå er den 3 dager forsinket og jeg er STRESSA!!!!!! Føler at jeg kjenner igjen graviditetssymptomer fra de andre gangene, men vet jo ikke om det er fordi jeg kjenner ekstra godt etter...;O) Noen andre som har opplevd dette?? Med fare for å såre noen som fryktelig gjerne vil bli gravide her inne, må jeg bare si at det ikke frister helt med nr 4 nå........
gravid me nr 8 :-) Skrevet 23. mai 2009 #2 Skrevet 23. mai 2009 eh..du har ikke tenkt på å ta en teste eller noe? er jo stor sjangs for at du kan være gravid ihjen da visst du har hatt regelmessig mens å dere ikke har brukt noen form for prevensjon? lykke til
Yo&La+spire Skrevet 23. mai 2009 #3 Skrevet 23. mai 2009 Tror du vil få et mer korrekt svar fra en g-test enn fra noen av oss her inne;) 3 dager over tida gir nesten sikkert positiv test visst du er gravid!
ainapost Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2009 Er jo bare å ta en test, men det er veeeeldig skummelt...... Vi har ikke brukt noen form for prevansjon bortsett fra amming som vi jo alle vet ikke funker spes bra. Dette er ingenting å sutre over. Vi vet jo veldig godt hvordan man lager barn, men trodde virkelig vi var veldig forsiktige. Ja ja, tester på mandag. Hvis jeg skulle være gravid igjen, er det selvsagt ingen krise. Alltid en mening med det som skjer! Lykke til i 1 trimester alle sammen! Kanskje jeg melder meg inn snart;O)
ღbabymais: lilleguttღ &spirenღ Skrevet 23. mai 2009 #5 Skrevet 23. mai 2009 Hvorfor bruker dere ikke prevensjon om du ikke vil ha flere barn? Har aldri hørt at amming er en form for prevensjon.
ainapost Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2009 Babymais! Som du kanskje leste over, legger jeg meg langflat og innrømmer ekstrem slurv med prevensjon! Vi vet veldig godt hvordan man lager barn og har heller ikke sett bort fra at vi skal ha en til .Det skjedde bare litt fort! Vi har brukt lang tid på de 3 andre, så har ikke tenkt at det kunne gå så fort. Uansett, er jeg gravid igjen er det veldig hyggelig, og det nye barnet skal tas i mot med vidåpne armer! Men det må da være lov med litt skrekkblandet fryd?????
awenka84 Skrevet 24. mai 2009 #7 Skrevet 24. mai 2009 er på besøk fra 2 trimester. Jeg trodde faktisk at når en fullammet at det var mindre samsynligheter å bli gravid. Husker selv når jeg tok graviditetstest 5 dager etter forventet mens. Så ble jeg litt sjokket. Og det tok noen dager for å glede seg over at vi skulle ha barn. Nå gleder jeg meg mer og mer for hver dag. Lykke til med testingen ainapost:)
MK73 Skrevet 24. mai 2009 #8 Skrevet 24. mai 2009 Når man ammer er det mindre sannsynlighet for å bli gravid, det er riktig, men det er fortsatt godt mulig :-) Det er mange som kan skrive under på det.
Katla79 Skrevet 24. mai 2009 #9 Skrevet 24. mai 2009 WHO anbefaler amming som prevensjon. Amming virker bra som prevensjon så lenge du følger dette til punkt å prikke: - barnet ikke er over 6 måneder -man fullammer, det vil si at det ALDRI går mer enn max 6 timer mellom hver amming. Med en gang det går mer enn 6 timer mellom en amming, kan eggstokkene begynne å produsere egg. -man ikke har fått mensen tilbake. Hvis disse kriteriene er tilstede skal amming være like sikkert som bruk av kobberspiral. Jeg har brukt amming som prevensjon de første 6 månedene etter begge mine svangerskap. Har ikke fått mensen tilbake før barna mine har vært 8-9 måneder gammel. Hovedinnlegger har en baby på 8 måneder og har fått mensen tilbake, og da virker ikke ammingen som noen prevensjon lenger.
ღbabymais: lilleguttღ &spirenღ Skrevet 24. mai 2009 #10 Skrevet 24. mai 2009 Jeg mente ikke å virke dømmende altså Lykke til!
fiore Skrevet 27. mai 2009 #11 Skrevet 27. mai 2009 Ainapost. Hvordan går det med deg, har du fått testet?
trekløver<3 har fått 3.jenta Skrevet 27. mai 2009 #12 Skrevet 27. mai 2009 Jeg ammer også, har en datter på 6år og ei på 7mnd. Jeg skal teste i morgen, tror jeg..om jeg tør..hehehe...huff... Skrekkblandet fryd ja! Lykke til! )
ainapost Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har testet......... Vi skal få ny baby! Tjo ho! Er ikke helt sikker på hvor langt jeg er på vei, men rundt 5 uker. Dette kom litt brått på, men skal bli veldig hyggelig. Barn er fantastisk og jeg elsker å være gravid og å føde! Nå blir det ABC avd på Ullevål for 4 gang:O)
trekløver<3 har fått 3.jenta Skrevet 28. mai 2009 #16 Skrevet 28. mai 2009 Gratulerer så masse!! ) Dette går så fint atte.. ) Jeg skal teste i dag jeg også.. gru-gleder meg litt.... ) Om det viser seg at jeg er gravid og at alt går bra, blir det ca 15mnd i mellom småttisene her i gården.. Da er storesøster nesten 7år... Noen med erfaringer med to tette her?? Hører så mye forskjellig, men jeg velger å tro at det går helt fint jeg da.. ;O)
Gjest Skrevet 28. mai 2009 #17 Skrevet 28. mai 2009 Ja vet du jeg testet igår og er temmelig sjokkert!! Jeg testet egentlig bare for å få avkreftet at jeg var gravid,da jeg har vært uggen i noen dager.Men tror du ikke den var positiv? Joda..Mannen min ble helt overlykkelig,mens jeg ble helt iskald....(Jeg har 2 mer enn mannen min) og har 2 med han..Altså har jeg 4 faktisk..de to eldste er 15 og 12,mens de minste er snart 2 og 11 mnd.....Hadde hormonspiral,men den kom plutselig ut en dag..Morsomme her er at jeg AMMER begge de minste!!En skulle jo nesten tro da at dette var umulig...Blødde en ukes tid etter spiralen kom ut,og vi hadde sex like etter,men ALDRI hadde jeg trodd det var mulig!!Ellers har jeg ikke mensen..... Og ikke har vi noe sex heller!hahahaa,vi hadde den ene gangen i april mener jeg det var...Blir ikke mye sengehygge når minsten våkner hver gang vi legger oss,og vi er begge slitne,blir bare kyss og klem o god natt liksom.. Så dette skulle vært umulig!! Jeg TROR jeg er rundt 8 uker,men er langt fra sikker!! Begynner å demre for meg nå,vi var ferdige vi,dvs jeg var ikke mannen min! Men tar seff imot denne som spirer også!! Men jeg kommer til å forlange keisersnitt og fjerning av eggstokker samtidig!!
november prinsessa + 1 i magen Skrevet 28. mai 2009 #18 Skrevet 28. mai 2009 Hei! Jeg må bare si at dette ble jeg faktisk i veldig godt humør av å lese. All den spenningen & gleden:) Synest det er litt mye trist som at det er så mangen som forlater denne gruppen, men dette var virkelig koselig lesning!! Lykke til alle sammen:)
trekløver<3 har fått 3.jenta Skrevet 29. mai 2009 #19 Skrevet 29. mai 2009 Hei jenter! I dag mannet jeg meg opp, og kjøpte meg test... Jeg er jammen gravid jeg og!! Litt smånervøs her jeg sitter, men samtidig veldig glad kjenner jeg.... da blir det ca 15mnd mellom mine to minste da, om alt går som det skal.. og må si jeg er litt nervøs i forhold til det å få to tette barn.... Noen med innsigelser?? Eldstejenta mi blir da 7år.. Jeg regner ut at jeg er ca i den 5. svangerskapsuke nå.. Ikke helt sikker.. Gratulerer til dere andre, som også nylig har testet og funnet ut at dere er gravide! og lykke til, til dere som prøver, og som er lengre på vei enn meg... Hilsen ei som er litt i sjokk, i grunn!!....... )
Sol Skippertaksdronning Skrevet 29. mai 2009 #21 Skrevet 29. mai 2009 Åååååh:D Gratulerer:) jeg har kjempelyst på fler, men har jo fem...jaja, får trøste meg med at jeg ha tre gravide venninner, så kan følge deres svangerskap istedet:)
ainapost Skrevet 30. mai 2009 Forfatter #22 Skrevet 30. mai 2009 Gratulerer til irenemor og 4+spire! Dette blir jo veldig hyggelig:O) Nå har vi fått landet litt etter den gledelige nyheten. Vi instiller oss på at det blir en travel, men garantert fin tid! Jeg er heldigvis kjempesprek i sv.skapene og elsker å være gravid! Gleder meg allerede til å vralte inn dørene på ABC i januar og få ut lillesøster el bror. Har 3 jenter fra før, så er veldig klar for en til;O) Kos dere i solen alle gravide damer - og dere som prøver selvsagt:O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå