Gå til innhold

Når legger dere barna deres? 4-5 mnd???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å legge han ved19.30-20 tiden og han sover ikke etter 17 men det er vanskelig for han er såå trøtt.. kanskje jeg skal la han få en blund til og så heller legge han senere?

Men akkurat nå er det bare kaos.. vil ikke sove, tann på gang og det meste..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår legger seg mellom 18.30 og 19.30 en gang, og det har han gjort siden han var et par mnd faktisk. Kan desverre ikke gi deg noen oppskrift, da vi ikke følger noen spes rutine på soving utenom på natten...han sover når han er trøtt! Og legger seg pent og pyntelig, uten å kny.

Helt utrolig, vår eldste var IKKE sånn, så jeg vet ikke hva vi har gjort denne gangen for å få til det der :P

Skrevet

Vi har lagt ham kl 21 siden han var 3-4 mnd gammel (han er nå straks 6 mnd). Da har han siste blund 18-18.30, så det passer bra. Og så sover han til 10-11.

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Hei:)

Jenta mi er godt og vel 5 1/2 måned, og her har vi også drevet og prøvd oss litt frem.

jeg legger jenta mi nå i 19 - 19:30 tide, og hun kan godt ha en lur til nærmere 18 uten at det er noe problem.

Tidligere var jeg redd for å la henne få sove for nært natta, men jeg har funnet ut at min jente er mye lettere å legge om det ikke er alt for lenge siden siste lur.

Hun har gjerne 3 lurer om dagene, men merker at søvnbehovet er i endring om dagene, så vi får se hvordan det barker videre:)

Skrevet

Jeg får prøve meg litt frem tror jeg.. er jo helt utrolig at noen barn sover hele natten.. det er jo bare en drøøøøøøøøm.. jeg er så sliten jeg nå at jeg snart seiler om.. :o(

Får prøve noe annet i morgen og se.. takk takk

Skrevet

Alt fra 18.30-20.00

Det blir tidlig hvis han "hopper over" ettermiddagsluren, og kl 20 hvis alt går som planlagt. Han la seg 3 kvelder i strekk kl 18.30, men det ble ikke vedvarende.

Skrevet

Ja altså, min sover IKKE natta over enda desverre...stønn. Men storesøster var nærmere 10 mnd før hun gjorde det, så jeg hadde ikke forventet en hel natts søvn enda uansett :P

Skrevet

Det varierer veldig, men han pleier å sovne cirka tre timer etter siste lur. I dag la han seg 19.30, men det kunne like gjerne vært kl 21 eller 21.30. Jeg legger ham alltid når han er trøtt. Han viser det veldig godt ved å gjespe og gni seg i øynene, men etter klokken 18.30 blir det i senga og ikke i vogna som han sover i om dagen. Da varierer det om han våkner igjen eller har tatt kvelden. :)

Skrevet

Legger hun senest 20, da sovner hun på et blunk :o)

Skrevet

Huffda! Dette med søvn er sannelig ikke bare-bare alltid nei. Leggetid kommer jo mye an på når man står opp, for babyen har jo gjerne 12-timers dag sånn ca. Når står dere opp?

Gjest yrild
Skrevet

Legger lillemann ca 18.30 og da sovner han (og det er NYTT) av seg selv rett før 19. Er faktisk ikke så stor forskjell på hvordan han er å legge i forhold til trøtthet, siste lur etc. Jeg styrer ikke lurene hans på dagtid, så de kommer når han er trøtt og uansett legges han så han sover rundt 19.

Her er det også tann på gang og i løpet av natta våkner han fortsatt 4-5 ganger (men nå heldigvis kun 2-3 ganger for å få mat, sa resten av gangene kan Pappa stå opp). Sliten ja det er vi :-) men har vent meg til denne våkne/sove rutinen om natta, så er ikke så trøtt lenger!

Skrevet

Han pleier å våkne mellom 5 og 6 og da lys våken.. er oppe til rundt 7- halv åtte og tar seg gjerne en liten lur i vogna inne da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...