Gå til innhold

Parabener,- hvorfor er det farlig/ikke bra??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo hørt flere ganger at det ikke er bra. Leser også "inneholder ikke parabener" på enkelte produkter og regner det som noe positivt.. :) Men hva er det som gjør det farlig/helseskadelig eller ikke bra?? Har nettopp kjøpt Cosmica Kids 50 til sønnen min på 15 mnd, og oppdaget nemlig etterpå at den inneholder disse parabenene.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er fordi at de på langsikt kan være kreftfremkallende. Så styr unna de om du kan.

Skrevet

Tusen takk!

Hmm.. Spørs om den solkremen går rett i søpla.. Selv om den inneholdt "de snille" parabenene.. :)

Noen som kan anbefale en solkrem for barn som ikke er FOR feit??

Skrevet

Ulike parabener har ulike oppgaver og bivirkninger. F.eks er det flere som kan være hormonforstyrrende og påvirke forplantningsevnen spes ho gutter. Ikke alle parabener er nødvendigvis farlige og de tilsettes i kosmetikk pga holdbarhet på produktene.

Skrevet

Kan forresten anbefale Anne Karin sine produkter: www.naturlighudpleie.no. Ring henne gjerne hvis du lurer på noe:)

Skrevet

vi har parabenfri solkrem på jobben også faktisk. www.tni.no ligger butikk i stortingsgata 4 i Oslo samt at det er mulig å få tilsendt også :)

Tror jeg må ta en tur på jobben en dag nå å kjøpe inn samt besøke. Sola kom jo for fullt i dag :)

Skrevet

A-krem inneholder så vidt jeg vet parabener. Jeg har forsøkt alt som finnes av kremer på markedet for atopisk og tørr hud. Det eneste som fungerer på barnet mitt er denne kremen. Jeg må velge mellom parabener og hud med utslett som klør. Da er valget lett, parabener eller ikke.

Skrevet

Legger til en link jeg også. Til et norskt firma med helt rene, økologiske helse og velværeprod. T.o.m uten mineraloljer, kun vegetabilske oljer.

Spør meg om du lurer på noe mer ang den siden :o)

En kamerat sin, men jeg driver å anbefaler de samme prod :)

http://www.helseifokus.com/

Skrevet

*dum&deiLig*™: Har du prøvd fuktighetskremen fra Weleda?? jeg bruker den som stellekrem til mini å er veldig fornøyd :)

Skal du ha en med solfaktor så aner jeg ikke om de har det.

Skrevet

Jeg trenger en krem som er lett å smøre på siden hun må smøres fra topp til tå og i ansiktet. Jeg har prøvd alt som anbefales på apotekene for atopisk hun, ingenting fungerte. Med a-krem ble hun bedre fra første gang vi smurte henne, nå er hun nesten helt fin! En utrolig forskjell, både på hud og livskvalitet for henne!

Skrevet

da ville jeg faktisk fortsatt med a-krem!! Det viktigste her er at jenta di har det bra å du som mor gjør jo selvfølgelig det som er best for barnet!! :)

Håper hun vokser det av seg da (hvis man kan vokse det av seg). Er sikkert ikke morro for en liten prinsesse å klø

Skrevet

Takk:o) Ja hun pleide å klø så hun fikk sår, men ikke nå lenger. Er nesten helt fin etter bare etter noen dagers bruk:o) Håper også hun vokser det av seg etterhvert når hun blir større så vi slipper å smøre hele tiden.

Skrevet

vichy capital soleil er en solkrem for barn uten parabener. den har solfaktor 50. fåes kjøpt på apotek. er heller ikke så fet :)

Skrevet

den er ganske dyr, men var også testvinner nettopp :)

Skrevet

supert tips :D vet du om den er vannavisende??

Skrevet

den er vannavvisende ja :) og også uten parfyme.

Skrevet

Den som er faktor 50 er ikke uten parfyme, men det er faktor 30 som visstnok er ny. På den står det også at den er uten parabener.

Skrevet

hvis du sikter til vichy sin solfaktor 50, den er vel strengt tatt ikke solkrem, men solmelk/lotion, så er den uten parfyme jo. kjøpte den nettopp, kanskje du har en eldre variant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...