Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Gikk meg på ei venninne på butikken i dag, lurte på om hun ikke hadde med seg ungen sin da jeg fikk til svar at han satt i bilen!! barnet er 2,5 år gammel. barnet var våken og hun hadde spurt om det var ok. men hallo!! er dette normalt?? jeg vil tippe hun var borte fra barnet i 10-15 min. dette kunne aldri ha falt meg inn! hadde jeg sett at barn som satt alene i bilen på en parkeringsplass hadde jeg blitt stående utenfor bilen til mor eller far hadde kommet fordi jeg hadde trodd de hadde glemt igjen barnet! trodde ikke oppegående mennesker gjorde slik....
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #3 Skrevet 23. mai 2009 Hvis barnet mitt sover, og det ikke er varmt ute, så springer jeg inn for å kjøpe melk eller annet som går fort.. Det tar max fem minutter og har ikke dårlig samvittighet for det.......
tante grusom master of law Skrevet 23. mai 2009 #4 Skrevet 23. mai 2009 Det hadde aldri falt meg inn å la ungen sitte alene i bilen nei...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #5 Skrevet 23. mai 2009 Ikke det jeg selv vil anbefale, men faktisk helt forsvarlig!
lille_Harepus Skrevet 23. mai 2009 #6 Skrevet 23. mai 2009 i fare for å bli offentlig henrettet vill jeg fortelle at jeg og min mann faktisk glemte vår 1 år gamle sønn i bilen idag. Vi er på familietur på hytten og har vell vært litt avslappet iforhold til lillegutt pga tanter og besteforeldre som har dullet og passet. Da vi skulle i butikken idag, hvar det veldig mye fram og tilbake om han i det hele tatt skulle være med. Vi tok han tilslutt med. Han sovnet med en gang i bilen, kjøreturen varer ca 20 minutter. Da vi kom fram parkerte vi forran butikken låste og gikk inn. Det tok ca 1 og et halvt minutt før en bekjent kommer bort til meg og spør etter min sønn.. jeg svarer med å storme ut av butikken, jeg har aldri før følt meg som en så dårlig mor.. huff. Han sov heldigvis enda.. men huff.. det var ikke noe kjekk opplevelse, og jeg skal love det aldri kommer til å skje igjenn.. huff..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #7 Skrevet 23. mai 2009 Vel, en (ledende) ansatt i et av Norges store firmaer glemte sin sønn på 8 år igjen i byen etter å ha vært på bytur. Kom visstnok på ham da han kom hjem og kona etterlyste ham......
Tommage♀♂ Skrevet 23. mai 2009 #9 Skrevet 23. mai 2009 Om jeg stikker innom butikken på vei hjem fra barnehagen, har det hendt at frøkna har bedt om å få sitte i bilen og vente mens hun hører på musikk. Og da har jeg sagt ja. Bor på en liten plass, og låser bilen. Og jada jada, det kan bli brann i bilen osv, men hvor ofte skjer det egentlig? Kan bli brann i butikken mens vi er der også. Er ikke borte lenger enn 3-4 minutter uansett. 10-15 minutter er for lenge.
Gjest Skrevet 23. mai 2009 #10 Skrevet 23. mai 2009 Tommage; Jeg gjør akkurat det samme som deg. Gullgutten (4 år) syntes det er gøy å sitte i bilen og lese bok mens jeg løper inn på butikken og handler. (Jeg liker best hvis han vil være med inn, men lar han få bestemme dette selv)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #11 Skrevet 23. mai 2009 Jeg tørr rett og slett ikke jeg.... Ser for meg bilder i hodet der ungen er vekk når jeg kommer ut og sånne ting, så tar henne ALLTID med.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #12 Skrevet 23. mai 2009 Når barn er blitt 3-4 år syns jeg det er ok om de sitter igjen i bilen hvis man skal inn i butikken en snartur, da mener jeg ett par minutter. Før det - ta med barnet inn!!!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #13 Skrevet 23. mai 2009 Det er så rart med biler. Noen synes de kan etterlate barnet fastspent i setet fordi det er i en bil. Men INGEN synes at man kan spenne et barn fast i et sete hjemme fordi men "bare" skal 5 minutter i vaskekjelleren. Hva er egentlig forskjellen? Fastspent allene i stillestående bil og fastspent allene i stillestående hus....
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #14 Skrevet 23. mai 2009 "Men INGEN synes at man kan spenne et barn fast i et sete hjemme fordi men "bare" skal 5 minutter i vaskekjelleren." (21:40) Kunne jeg utmerket godt gjort, om jeg vurderte det som barnets beste. Men ikke om jeg vurderte det som MITT beste. Verken i bil eller hus. Ok: Klar ferdig skyt.....
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #15 Skrevet 23. mai 2009 datteren min spurte om å få sitte igjen i bilen en gang, hun var 4 år og 7 mnd ca. Jeg sa at nei, det kan jo hende du blir redd eller noe og mamma hører jo ikke deg om du begynner å gråte- jooooo pliiiiiiiiis jeg blir ikke redd osv- njaaa. ok det er greit (og jeg tenkte tilbake fra dea jeg selv var liten og det hendte da innimellom at jeg satt i bilen og ventet på mamma og pappa som handlet) da jeg kom ut igjen, hylgråt hun!!!! og hun hadde åpnet vinduet litt ogaå, så jeg hørte henne med en gang jeg kom ut butikkdøren, jeg hadde sikkert vert borte i allefall et kvarter (herreguuud, hva tenkte jeg med???? fatter ikke at det går an!! kommer ALDRI over at jeg kunne være så forbanna STUPID) hun gråt da, fordi hun hadde mistet vannflasken sin ut av vinduet som hun hadde åpnet litteranne.. det satt en mann i bilen vedsiden av-- og bare så på henne, han turde vel ikke gjøre noenting verken fra eller til, bare satt å ventet på at jeg skulle komme tenker jeg- jeg var JÆVLI FLAU og JÆVLI redd for jenta mi og hadde TIDENES VÆRSTE SAMVITTIGHET... hvordan kunne jeg være så ufattelig dum?? ja, hun regelrett tryglet om å få bli igjen i bilen, men jeg burde satt hardt mot hardt og nektet henne det, da jeg hadde nettopp dette scenarioet i bakhodet, at jeg skulle komme utigjen til et sønderknust barn, med vitner sundt bilen på hvor en grusom forelder jeg var osv osv--- ALDRI igjen!!!!! hun er mitt eldste barn, og duverden så mye "feil" jeg har gjort med henne som jeg aldri har gjort/kommer til å gjøre med de andre (og yngre) barna mine, føler virkelig på den at det første barnet er en slags "prøvekanin" huff.. får aldeles kvalme av å tenke på denne episoden- så ufattelig at jeg kunne finne på noe slikt da!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #16 Skrevet 23. mai 2009 det skal stå---- vitner rundt bilen--- ikke vitner sundt bilen
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #17 Skrevet 23. mai 2009 Riktig forum å stille sp.m ditt hi for her har du mange likesinnede, men ikke meg! Gutten vår på 3,5 år ber noen ganger om å få slippe og bli med inn i butikken når jeg skal handle. Han vil sitte og slappe av i bilen og for meg er det helt greit!
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 23. mai 2009 #18 Skrevet 23. mai 2009 jeg lar gutta sitte i bilen alene hvis de sover, og jeg ikke er borte mer enn 5 min. ellers lar jeg de sitte med søsteren sin i bilen, men tar det mer enn 10-15 min, så får de bare være med, eller så handler jeg alene. Men det er kun utenfor den lokale butikken da. Uansett synes jeg ikke man skal være så kjapp til å hente gapestokken
Gjest Skrevet 23. mai 2009 #19 Skrevet 23. mai 2009 Jeg lar gutten min sitte igjen i bilen hvis han sover om jeg bare skal inn å ha et brød og ei melk, han er 11 mnd. Men tar han alltid med inn om jeg skal handle mye eller han er våken. Det tar maks to minutter. Her en dag hadde han nesten ikke sovet hele dagen og vi skulle innom en møbelbutikk å handle noe. Han sovnet 10 min før vi var fremme og jeg lot han bare sitte i bilen (kunne se bilen hele tiden gjennom vinduet og var ute et par ganger for å se om han sov enda) Jeg ser ingenting galt i det så lenge det er snakk om maks noen få minutter, er enig i at 10-15 min er for lenge. Jeg syntes det er verre å vekke en kjempetrøtt, sovende unge fordi man må innom å kjøpe ei melk. En kan jo ikke være helt overhysterisk heller.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #20 Skrevet 23. mai 2009 Jeg ville aldri ha gjort det. Og jeg skjønner ikke hvorfor så mange mener det er greit dersom barnet sover. Det synes jeg faktisk er verre. Hvis barnet er våkent kan en forklare at en kommer tilbake om kort tid. Hvis barnetsover så våkner og er alene i bilen så vil det vel iallefall bli redd.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #21 Skrevet 23. mai 2009 Ungen min er 2 år nå, og det siste halve året har jeg latt han sitte igjen i bilen hvis vi er skrubbsultne på vei hjem fra barnehagen og bare trenger et par ting på butikken. Det tar jo dobbelt så lang tid hvis han skal være med inn. De to første gangene gråt han, for da skjønte han ikke at jeg ville komme tilbake. Men etterhvert er han inneforstått med det, og sier bare "Mamma være snar" når jeg forklarer at jeg kommer straks tilbake. Da sitter han rolig og stuller med lekene sine når jeg kommer tilbake, eller ser på alt det spennende som skjer utenfor bilen. Null problem! Jeg er alltid snar, og selv om det er kø tar det bare 5-10 minutter.
Gjest Skrevet 23. mai 2009 #22 Skrevet 23. mai 2009 Tatt i betraktning at småen klarte å løsne seg selv fra bilsetet allerede i en alder av 14 mnd ville det ikke ramlet meg inn å la toåringen min være alene i bilen. Toåringer kan rekke å få til utrolig mye rart på 10-15 minutter! (og forsåvidt er det vel en uting å la småunger være alene i bilen, uansett om de er små babyer eller litt mer mobile)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #23 Skrevet 23. mai 2009 23:24 igjen her. PS: Spenna på barnesetet er så vanskelig å få opp og krever så mye krefter at ungen min ALDRI ville klart å få den opp. Er en helt ny Acto Graco-stol. Hvis han kunne få den opp ville jeg såklart ikke turd å la han være igjen. Man skal ta godt vare på barna sine, men jeg synes ikke man skal bli hysterisk. Derfor har jeg valgt å ta sjansen utenfor mindre butikker der jeg bare kan smette rett inn og ut igjen.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 24. mai 2009 #24 Skrevet 24. mai 2009 ville aldri vært så lenge vekke.. jeg har gjort det i to tilfeller selv, ene var da vesla søv og jeg løp rett inn på butikken for å kjøpe noe, jeg kunne se bilen fra kassen i butikken. andre tilfelle var når hun også sov å jeg måtte rett inn på bensinstasjonen å betale bensinen.. begge gangene har jeg sett bilen og det har gått fort, men alikervell syntes jeg ikke det var kjekt.. vesla er snart 21mnd
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #25 Skrevet 24. mai 2009 De gangene barnet mitt på 2 år sitter i bilene alene er bare når jeg skal inn å betale for bensin (tar 2 min. max). Noe som er sjeldent for bruker nesten alltid kort. Men har vært inne på tanken mange ganger, når jeg må innom butikken etter bhg. Et trøtt barn, å det tar lengere tid. Men jeg slår det alltid fra meg, å tar han alltid med. Hadde ikke turt å la han sitte der alene. Derfor prøver jeg å komme meg innom butikken før jeg henter i bhg. Men det får heller ta litt ekstra tid, for alene i bilen får han ikke sitte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå