Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Min mor var buddhist, og en av hennes beste venner var prest. Da moren min lå for døden, noe hun ikke var redd for, og egentlig gledet seg til etter så mey smerte, men gruet seg til fordi hun aldri skulle få se oss mer. Men i alle fall da hun hadde (det visste vi jo ikke da) litt under en uke igjen kom hennes venn presten på besøk for å frelse henne. Hun ble meget sint og sjokkert. Han ba henne ta imot jesus, frelse osv. Da svarte hun at han visste vel at hun var buddhist, og da svarte han at "Men vil du ikke ha en ekte gud?" osv.. Et par dager etterpå gjorde han det samme og hun kastet ham ut. Nå idag er han visstnok "lei seg" fordi de ikke er venner mer. Men moren min ønsket aldri å bli frelst, og ba aldri om det. Syns dere prester skal ha rett til å gjøre sånt? Han visste jo veldig godt at hun var buddhist også..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #2 Skrevet 23. mai 2009 Hvis presten var en av hennes beste venner så burde presten visst bedre!
Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 23. mai 2009 #3 Skrevet 23. mai 2009 Ja, det er jeg helt enig i. Men da venninnen min var på sykehuset etter fødsel, og barnet deres var veldig sykt, så kom presten og maste på de om å døpe barnet. Er ikke sånt å gå litt for langt?
tante grusom master of law Skrevet 23. mai 2009 #4 Skrevet 23. mai 2009 Han ville vel bare hennes beste ut fra hans overbevisning. Han ville vel ikke at hun skulle komme til helvetet, slik mange kristne tror "hedninger" gjør. Jeg hadde ikke tatt det så tungt tror jeg...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 23. mai 2009 #5 Skrevet 23. mai 2009 NEI ,det hadde ikke presten noe som helst rett til å gjøre .Presten var da utrolig frekk i mine øyne .
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #6 Skrevet 23. mai 2009 Ingen har rett til å prøve å presse sin egen tro på noen andre! Jeg syns (min erfaring) at de kristne er veldig flinke til å prøve veldig hardt å få andre til å bli kristne. De godtar ikke et nei for et nei. Såklart ikke alle. Men mange. Men om jeg møter en som er kristen, okey, samme for meg. Jeg prøver da ikke å få den personen til å ikke tro på gud!
Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 23. mai 2009 #7 Skrevet 23. mai 2009 Jeg tar det ikke så tungt, men jeg vet at dette plaget mamma veldig, hun syns det var fryktelig ubehagelig. Jeg syns det er frekt å gi folk slik "informasjon" uten å bli bedt om det.
trolla <3 <3 Skrevet 23. mai 2009 #8 Skrevet 23. mai 2009 Kristne har prøvd å prakke/tvinge relegionen sin på andre siden tidenes morgen, så jeg ble ikke overrasket over historien din, nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå