Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Jeg er blitt gravid igjen, og lurer litt på hvilket sykehus jeg skal velge. Jeg født i uke 32 sist, pga svangerskapsforgiftning. Sist fødte jeg på ullevl, jeg fikk god oppfølging og følte meg trygg der, men det tar lengre tid å komme seg dit enn til Ahus. Hvordan er deres erfaringer med disse sykehusene? Hva synes dere om prematuravdelingene og obs posten. Noen som vil dele litt erfaringer?
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Lille prinsen vår kom til verden på ullevål, i uke 33. Jeg har veldig posetive minner fra nyfødt intensiven og obs.posten på ullevål. De var helt supre de som jobbet der, jeg følte meg sikker på at lille prinsen var i de beste hender når jeg ikke var tilstede. Jeg var kanskje ikke så superfornøyd med oppholdet mitt på barsel. Men jeg hadde rom alene, og fikk velge om jeg bli på barsel en 4. dag (måtte da inn på rom med en annen) eller flytte til barselhotellet. Det døgnet jeg bodde på barselhotellet var jeg IKKE fornøyd med. Der følte jeg at det ble helt oversett at jeg ikke hadde babyen min hos meg, de maste om at jeg må måtte delta i barsel gym og hjemreise samtale. Jeg droppet det! Viste jo ikke når jeg fikk reise hjem, desutten måtte jeg jo gå fra hotellet og bort til nyfødt intensiven flere ganger for dagen. Etter keisersnitt er det mer enn nok trim! Men da jeg ble flyttet til rom som nyfødt/obs.posten disponerte var det greit å bo på sykehotell. Da passet også barnepleierene litt på meg. De så jeg hadde vondt i såret etter keisersnittet, og insisterte på at jeg måtte få snakke med en lege på barsel for å få det sjekket. Så blir det "fare" for komplikasjoner i et evnt. neste svangerskap vil jeg ønske meg ullevål, ene og alene fordi de tok så godt vare på lille prinsen vår
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Jeg synes Ahus har fått mye ufortjent kritikk. Jeg lå to uker på Obs-posten på Ahus før fødselen ble igangsatt pga. svangerskapsforgiftning. Fødte i uke 33. Folkene der var bare helt fantastiske. Det var flere av de samme jordmødrene som var på føden. Hadde en etter forholdene "fin" fødselsopplevelse, med ei kjemperolig og flink jordmor. Det påvirker sikkert også totalopplevelsen min. Hun kom faktisk inn til meg på rommet to ganger etter fødselen, for å høre om jeg hadde noen spørsmål. Masse flinke og hyggelige folk på nyfødtavdelinga, og vi ble inkludert fra dag én. Hvis jeg skal trekke fram noe som kunne vært bedre, så var det Barsel. Lå der i 9 dgr. pga. svangerskapsforgiftninga, og det virka som om de var mest vant til friske mødre, som "bare" skulle ha hjelp til de vanlige tingene. De var veldig hyggelige, bevares, men jeg føler at jeg falt litt utenfor og at undersøkelsene mine ikke alltid gikk "av seg selv". Måtte flere ganger minne dem på at BT mitt skulle sjekkes osv. Ikke noen big deal, jeg klarer å si ifra, men synes de kunne vært litt bedre likevel. Positivt er at jeg fikk enerom for å slippe å dele med noen andre, som hadde babyen sin hos seg. Fikk derfor ha barnefar sammen med meg. Og så er sykehuset helt nytt. Det var også deilig. Jeg hadde i utgangspunktet valgt bort Ahus utfra hva jeg hadde hørt fra andre, men pga. forventet prematur fødsel, så ble det Ahus likevel. Jeg er ikke i tvil om at jeg skal dit hvis jeg skal ha flere barn - uavhengig om det blir terminfødsel eller prematurfødsel. Jeg synes de er flinke, og vet at de kan ta vare på babyen min om det skulle være noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå