Miss Dynamite Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Har ei litta datter på 7 mnd. Hun kom med akutt KS. var tøff fra dag 1.sov max 3timer i døgnet de første mnd.Hadde sterk KISS1-2. og kolikk..Alt på en gang... Hun ville ikke ta i en leke engang før hun var nærmere 4mnd.. Hun henger litt igjen på ting. vi har blitt friskmld hos manuellterapaut. og går hos vanlig fysio nå. Hun putter aldri leker i munn. Klarer ikke rulle fra rygg til mage(mn bare motsatt). hun har ALLTID henda knyttet . venstre hånda bruker hun nesten aldri.... Akkurat som hun glemmer at hun har den,så vi må dra den bort til leken også. Av og til tar hun den selv da men.. Hun er sjekket for cerebral parese, ikke no der Jeg skjønner det bare ikke.. Greit nok at hun henger litt igjen på visse ting, men den armen feks... Hmm og Jeg har vel hørt latteren hennes 5 ganger i løpet av livet hennes
Miss Dynamite Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #2 Skrevet 23. mai 2009 ingen....? synes det er så frustrerende......
Miss Dynamite Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2009 hun rister også hodet fram og tilbake skikkeli mye,særlig hvis hun blir glad eller gira... ingen med erfaring?
lille sprelle Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Snuppa her var pre-og dysmatur og hadde kolikk.... Armer og bein har imidlertid fungert. Grep etter ting og sånt, men husker ikke helt når, men rullet ikke før ved nærmere 10 mnd. Deretter gikk det fort! Ved ett år tok hun igjen sine jevnaldringer og faktisk litt forbi både med ferdigheter og verbalt... Fikk hjelp av fysio på hs ifht rulling. Er du usikker, så ta kontakt med hs, men alle utvikler seg forskjellig og for noen tar ting litt lengre tid enn ellers. Hørsel og syn er jo ting som kan sjekkes....
Miss Dynamite Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2009 hørsel og syn er sjekket, og stoffskifte og alt.....bare syns d er så rart å se at hun alltid knytter henda, velger å bare bruke 1 osv.... får liksom en rar følelse... hun satt alene tidli osv så noe er jo ok... takk
Blind Gudinne Skrevet 24. mai 2009 #6 Skrevet 24. mai 2009 Vesla her hadde også Kiss- moderat grad. ( Hun var ikke klassisk eksempel på kiss barn... har alltid sovet godt, spist bra osv. Ble bare oppdaget ved en tilfeldighet omtrent!) Ihvertfall... Det tok laaang tid før hun begynte å bruke venstrehånda. Den var alltid knyttet, brukte høyrehånda til alt. Det er først nå hun ruller til begge sider,( den ene veien har hun rullet siden april, den andre veien fra begynnelsen av mai). Men hun sitter ikke enda. Når hun er veldig glad eller blir opphisset, ser hun ut som en stor vrikk =D Rister på hodet og vrikker på resten av kroppen.
Miss Dynamite Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2009 det høres akkurat ut som jenta mi jo!!! (Bortsett fra at du var snill) hehe.... når hu her blir opphisset så rister hu i hele kroppen, og hodet flyr fram og tilbake og hun gaper...beklager, men hun ser litt mongo ut der og da...ehe.. hun ler jo så og si ALDRI!!!
Gjest Skrevet 24. mai 2009 #8 Skrevet 24. mai 2009 Jeg har kun erfaring med Kiss, men vet fra det at man må ha god fysioterapeut og manuell terapeut. Jeg tror det beste stedet er www.barneklinikken.com i Oslo, har veldig god erfaring med barnefysioterapeuten Ute Umhof.
Miss Dynamite Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 24. mai 2009 jeg har ei i tønsberg, som er også spesialisert seg på dette hun har faktisk jobbet med Ute imhof men det er litt skremmende, det kommer så mange tanker, og klart det er trist når man ikke får høre sitt kjære barn le!!! jaja det er kanskje ikke verdens undergang, men man savner det.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå