Gå til innhold

hvordan lager dere pizza?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi lager to forskjelligge.

jeg kjøper alltid ferdig bunn fra tine eller hva det nå er.. sånne sammenrullede bunner.

nr 1:

en halv kjøttdeig, litt bacon, tomatsaus, vårløk, vanlig løk, ananas og ost.. men da legger jeg osten på bunnen, rett oppå tomatsausen.

nr 2:

da lager vi amerikansk pizza. med kjøttdeigsaus og masse ost på toppen. da kjøper jeg pizzafyll med tomat og løk fra toro. denne blir best likt av ungene!

hvordan gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager en kjapp, tynn bunn.

Tiner tomatsaus fra fryseren (lager stor porsjon og fryser i porsjonspakker) eller lager en kjapp tomatsaus av gode hermetiske tomater eller ferske, løk, hvitløk, sukker, salt, oregano, pepper og soltørka tomat. Brer utover.

Har fyll på t.d spekeskinke, kjøttrester, mozarella, parmasan, blåmuggost eller noe annet vi har. Steker på 250 g nederst i ovnen i 10-12 min.

Skrevet

I det siste har eg hatt skikkelig dilla på "ordentlig" italiens pizza som eg fann oppskrift på i eit Familien(??) eg arva etter mormor (best å skrive det, sånn for ordens skyld).

Lagar deig i brødbakemaskinen, lar den heve seg og så blir den elta og heva ein gong til - blir utruleg mykje bedre å jobbe med.

Lagar tynn bunn, tiner pizzasaus som eg har laga før (lagar - som ho over her - mykje om gangen og fryser ned), tomater, løk, kvitløk, krydder

Eg er kjempeglad i det enkle, det klassiske, så eg pleier å gå for margerita, altså bunn med tomatsaus, mozarella og frisk basilikum. Ungane får kjøttdeig eller skinke på sine pizza'ar (lille får utan ost), mannen får kjøttdeig/skinke, sopp, ananas osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...