Gå til innhold

Stakkars kokte barn på Østlandet i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kler folk på ungene sine så fælt? I dag på østlandet var det 23 grader og helt vindstille.. Allikevel kom det maaaange barnevogner med tjukke dyner, voksiposer og gjerne teppe foran vognåpningen. Hvorfor vil folk gjøre slikt mot ungene sine? Så ei stakkars jente i en trille, hun hadde på ulldress og parkdress med tjukk lue (kjente igjen ulldressen under siden vi hadde lik i vinter)

Ungen satt helt slapp i vogna mens mora gikk rundt i kortarma t-skjorte.. Hva tenker folk med? Ungene fryser ikke på en dag som denne! Uansett hvor kalde ungene er så trenger de ikke voksiposer i 23 varmegrader.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis har jeg sittet på verandaen og lest til eksamen, så jeg slapp å irritere meg over inntørka egoistiske foreldre som skal vise seg fram mens de trykker ungene i vintertøy.

God fin helg:-,)

Skrevet

Tenker stadig på det selv når jeg går i byen. Jeg har egentlig en formening om at alle vet best når det gjelder sitt eget barn, og at det sikkert er en grunn til at de gjør som de gjør. Men sånn helt på jordet påkledning mener jeg det faktisk ikke kan være noen unnskyldning for.

Skrevet

En grunn? Tja, jeg vil si enkelte faktisk ikke aner hva de driver med. Hva med disse som låser babyene sine inn i kokte biler, vil ikke tro de vet hva de gjør.

Skrevet

Jeg syntes og vanvittig synd på mange barn på sånne varme dager. Kan ikke fatte hva enkelte foreldre tenker med.Husker i fjor sommer i juli når det var over 30 grader. Gutten min var bare en mnd men lå med en tynn body og solhatt i vogna og var allikevel svett. Mens jeg så små spedbarn pakka inn med fullt antrekk under ei stor dyne i vogna. Gale foreldre. Jeg kler gutten min i det samme som meg, av og til et ekstra plagg og selvsagt en lue eller hatt om det er vind.

Skrevet

Nå, det er slik at en sommerforkjølelse sitter lenge i, så det er godt å unngå den. Bedre å kle et barn litt for mye enn litt for lite. Men det er nok også en sannhet at barn blir påkledt fordi MOR fryser.

Setter pris på at foreldre har vett til å kle barna bedre enn seg selv (shorts- og t-skjørtesesongen har ikke RIKTIG begynt enda, verken for liten eller stor!, men noen VIL jo bli forkjølet), men "heldekking" er nok. Man trenger IKKE heldekking som til en en vindfull dag rundt 0-punktet. Men kanskje målet var å kle varmen ute....

Teppe foran vognåpningen? Snakker vi om barn under en måned eller er foreldrene redd barnet skal omkomme av frisk luft?

Skrevet

Min gikk i shorts og kortarma body i dag :)

Skrevet

Er visst noen som tror at barn fryser uansett.

Ser utrolig ofte små barn med lue og mye påkledning inne på handlesentre. Hylskrikende eller sutrende med knallrøde kinn. Skulle tro at foreldrene skjønte at de kanskje skriker fordi de er varm?! men neida......

Skrevet

Er enig med HI på denne tråden.

Folk er gale! Man skulle tro det var full vinter ute når man ser hva de stakkars barna har på seg.

Så en liten gutt med boblejakke og thermobukse på seg på lekeplassen idag. Faen, jeg burde nesten ha sagt noe!

Skrevet

Jenta mi hadde en tynn utenpåbukse som er vanntett idag hun, så muligens varmt ut for de fleste, men den er ikke varmere en en normal bukse og ho hadde bare en lett sommer strømpebukse under. Ho elsker å sitte i vann og det er mye pytter her for tiden så enten må jeg stoppe henne eller kle på henne deretter.Og siden hun har det mye mer moro om hun får lov.... :-)

Ho hadde tskjorte da. Og dette var på formidagen. vi var ute en tur på ettermiddagen og da hadde hun shorts og tskjorte.

Men så e hun 2 da.

Minsta har litt tykk bukse på fordi det fortsatt er litt fuktig på bakken, og en langarma body. +solhatt :-)

Ja er mange som kler på for mye men i bhg også.

Gikk tur med ungene her en dag sist uke var strålende varmt vær og ingen vind. Og møtte 3 forskjellige bhg på tur. Alle ungne hadde ullkær og fullt regnsett. Samt tykke luer.

Og så kom jeg med mine i tynn genser og bukse, og mine var varme.

Jeg skjønner regnbukse når bakken er våt men de trenger da ikke tykke ullklær og luer og regnjakke i strålende ol og 20 varmegrader.

Skrevet

Du sjekke altså under regntøyet for å se om de hadde tykke ullklær?

Du ramser opp hva du hadde på hele familien, men det er faktisk ikke så interessant for oss andre! HI spurte ikke etter det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...