Gå til innhold

Plutselig er senga blitt lekeplass....tar evigheter før han sovner!! 6,5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

han har vært en engel å legge.......helt frem til nå! har fått to tenner uten problemer og har siste blund fra 15-16. legger han i senga ca 18.30 og tidligere har han sovner innen 18.45-1900 men nå ligger han bare å leker- lys våken og fornøyd leeeeeeeeeeenge!!! i går svna han rundt 20, da hadde han vært våken i 4 timer..

lurer på å ta siste blunden fra 14-15 istedet fr han virker lys våken selvom han gnir seg i øynene og virker trøtt når kl er 18....

noen tips? er dette kansje bare en fase?

slitsomt å løpe frem og tilbake hele tiden..,....lite skriking da, thank god...men tar lovlig lang tid...........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her...lillegutt er 7mnd og bruker ca 1 time før han sovner for tia...Nå har han aldri vært den letteste å legge...Men pleid bruke ca halvtime.

Lillegutt klager heller ikke så mye. smiler og er for det meste glad. Men skal hele tiden rundt på magen og i ring...Strevsomt...Vil ikke ligge på rygg...

Jeg håper det bare er en fase..så skal holde ut en god uke til...Vært slik ca en uke nå. Bedrer det seg ikke så blir det kanskje å kjøpe en slik tynn pose man bruker til å sove i..Kan ikke så mye om det..

Men tror nok muligens jeg ville lagt siste kvil en time tidligere ja..Det hjalp her...Håper bare han snart han husker senga er til å sove i og ikke leke i:)

Skrevet

Heihei

Etter at lille frk vår ble 6 mnd har de vært litt sånn som dere skriver..vi tok ut allt av leker ,musikk osv og dte hjalp litt ..samtidig som vi var på hennes og kjøpte pose til å ligge i da dyna sparkes av fort som bare det ..og dte hjalp med pose..=)

Hun sover generelt mer urolig for tiden og ..kanskje pga litt små forkjølese /allergi ..er ikke sikker ...renner nese og øyne uten feber .

men jeg byttet plass på soverommet ..satte sengen et annet sted mer lunt sted ,og det hjalp litt ..er bare oppe 5 ganger i stedet for 20 liksom ..hehe

jaja lykke til ...søvn trenger vi =)))

Skrevet

Hmm...ja, her har vi ihvertfall merket at flisa tåler stadig lengre våken-perioder på kvelden før hun blir trøtt (7 mnd). Hun er som regel nå våken i 3 timer før vi legger henne ned i senga, da er hun tilstrekkelig god og trøtt, og orker ikke tulle og tøyse så mye. Litt sutring blir det av og til, men ikke mer enn et par minutter og så sovner hun, på et blunk. Som oftest kan jeg bare legge henne ned, og så sovner hun stille og rolig innen 5-10 min. Hvis siste blund varer til kl 15.30 f.eks, starter vi legge-prosessen (leser bok, får flaske osv) sånn i halv sju-tida, og hun er da i drømmeland kl 19.

Skrevet

dette var som å lese om lille banan :) han turner rundt i senga en god stund før han sovner. han er ikke sint, vi hører han ligger og pludrer og "prater" med seg selv, og han stuper kråke og ruller rundt, sparker eller slår i veggen...til slutt sovner han, og da ligger han gjerne på tvers i senga, uten dyne, med en hånd utenfor sprinklene, med knærne under seg og rumpa i været. tror og håper det er en fase. han er sånn uansett om det er lang eller kort tid siden han har sovet.

Skrevet

han er forresten snart 7 mnd.

Skrevet

Skriver under på dette.....Bare at hos oss et det grining grining og atter grining når hun blir overtrøtt. Hun er tillegg veldig forkjlet og veldig tett..hjelper ikke akkurat. Sovnet for 1 gang på magen og stakkars mor fikk ikke sove. (tørte ikke røre henne heller i tilfelle hun våknet). Så jeg lå 2 timer våken for å høre henne puste..hehe..

Sengen er visst blitt en fin fin lekegrind...blææææ

Skrevet

Jeg skulle akkuratt til å lage et lignende innlegg som dette. Men jenta mi er ikke fem måneder engang. Siden hun var 10uker har vi lagt henne alt i fra 18.30-20.00 og uten en lyd sovnet hun innen kvarter. Nå derimot tar det minimum en time, som regel halvannen med springing opp og ned for å snu henne. Hun er helt ekstrem, men hun er trøtt når jeg legger henne...så jeg skjønner ikke hvorfor hun pluteselig ikke vil sove!? Det er nesten ingen grining bortsett fra når hun snur seg rundt og havner med hodet helt inntil sprinklene eller rundt på magen...derfor må jeg hele tiden opp og snu henne rundt, brette på dynen og gi henne smokken. Å gjøre dette i halvannen time er slitsomt.

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for at det skal bli lettere for begge to?

Skrevet

Har det på akkurat samme måte hos oss også. Har hørt litt om at det kan hjelpe med en sovepose. Babysafe eller hva de kaller det. Finnes også med seler!

Skrevet

Det hjelper veldig med sovepose med seler som bindes under senga!! Ungene er jo trøtte, men har ikke tid til å sove. Når de ikke får reist seg opp, eller snudd seg annet enn over på sidene, så blir det liksom ikke noe moro å være våken lenger ;-) Litt sutring kanskje fordi de ikke klarer å snu seg slik som de vil, men så sovner de. Brukt slik sovepose på alle mine. Det samme om morgenen. Ofte kan de våkne og begynne å turne litt tidligere enn de trenger. Min erfaring er at de sovner igjen når de ligger i soveposen og dermed sover lenger :-)

Skrevet

Hørres ut som en bra idè...hvor kjøper man disse og hva koster de? =)

Skrevet

vi kjøpte babysafe! Pose med selse. Måtte gå 10 omganger med meg selv før jeg gjorde det, da jeg alltid har sagt at jeg aldri skulle gjøre det. Min bror gjorde det med sine! hehe MEN, når ungen bare styrer i vei og ikke får sove selv om haner trøtt, hytteturen blir et mare og ender med en tur ut i pulken i REGNVÆR for at mini skal sove så er det nok! hehe

Kjøpte en for 299 tror jeg det var på barnashus, så de hadde andre som var veldig dyre, så min var på salg. Super fornøyd. Han gråt de tre første dagene i ca 10 min, så sovnet han. Etter det var det bare jeg gikk ut av rommet så hrte jeg ikke mere til han, sov søtt:) Deilig! Nå kan jeg dra på hytteturer og alt uten å tenke på sovingen hans!:) hehe Absolutt å anbefale:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...