Tjohoppsannhei Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Etter at jeg ble singel har jeg kjøpt meg min første egne leilighet, som måtte pusses opp. Nå har jeg fått masse god hjelp, men har jo vært med på alt sammen, og nå begynner jeg søren meg å kunne litt om oppussing og sånt noe - var ganske blank. I dag har jeg tettet igjen alle sprekkene mellom taklister og tak med Tec7, for et par måneder siden ante jeg ikke hva stoffet var engang. Så nå kan jeg altså: Sprakle Forskjellen på lettsparkel og snekkersparkel Male på vinduet og vite at det tar man med vindusskrape etterpå Maskeringsteip må rives av mens den er våt (bitter erfaring der ja) Tak males med matt maling Jeg vet hva glassfiberstrie er Jeg vet at glassfiberstrie suger SYKT mye maling (særiøst, 3 liter på en liten vegg første strøket) Jeg kan legge glassfiberstrie Jeg kan legge tapet Jeg kan sette opp utforinger rundt dører og vinduer Jeg vet hva utforinger er Jeg kan sette opp lister - takk, vegg, dør og vindu Jeg kan legge laminatgulv Jeg har lært å måle NØYAKTIG (sånn omtrent halvveis i laminatgulvet) Jeg kan bruke vinkel, vater og forskjellige redskaper med merkelige navn Jeg har lært å kjøre med henger Og jeg kan ta telefonen og ringe bademiljø for å fikse badet mitt - prøver nok ikke noe hjemmegjort der, nei :-P Så, det var alt-jeg-klarer-selv lista mi. Jeg så så mørkt på dette her like etter bruddet, tenkte på at jeg ikke kan noe om slike ting, dette klarer jeg aldri - men det gjorde jeg, og jeg har blitt mye mer selvstendig og selvhjulpen. Trenger ikke en mann til alt i livet mitt lenger. Til og med kjøpt bil helt selv! Moralen: ikke la mannfolkene fikse alt for deg alltid. Du har også godt av å lære å ordne ting selv av og til!
Sol Skippertaksdronning Skrevet 23. mai 2009 #2 Skrevet 23. mai 2009 Knallbra:) Skulle ønske jeg kunne halvparten av det der:) Får vel bare sette igang og lære ser jeg:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå