Øysteinbaby2 Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Eller kan det ta lang tid til fødselen starter enda? Har 6 dager til termin i dag....
meg & lillegullgutten Skrevet 23. mai 2009 #2 Skrevet 23. mai 2009 Kan gå dager og uker før det skjer noe etter at slimproppen har gått. Når det er mindre enn 5 min mellom hver rie og/eller vannet går så må du ringe føden. Skulle ønske det var meg jeg. Har termin om 9 dager. Lykke til! :-)
Marianne87 Skrevet 23. mai 2009 #3 Skrevet 23. mai 2009 Slimproppen min gikk i uke 36 i forrige svangerskap. Ble satt igang i uke 38 av andre årsaker men fødselen startet ihvertfall ikke på de 2 ukene... Så det kan bety at fødselen starter snart, men det kan også ta tid... Krysser fingrene for at det betyr fødsel snart
*emeline* Skrevet 23. mai 2009 #4 Skrevet 23. mai 2009 Tipper du kommer til å føde om ikke så lenge. Jeg har termin om 5 dager, og slimproppen min gikk for 1 mnd. siden. Skjer ingenting her nei... Men siden den går hos deg så nærme termin, tipper jeg at du er i fødsel snart....men du kan jo også gå i 3 uker til...ingen som vet.
Ettervinterkommervår Skrevet 23. mai 2009 #5 Skrevet 23. mai 2009 Min gikk natt til fredag, 9 dager over termin. Modningsriene begynte umiddelbart etter den gikk, men jeg går her fortsatt med rier og lite forandring.... I forrige svangerskap gikk den 14 dager før jeg fødte...
Gjest Sauen er fødeklar! Skrevet 23. mai 2009 #6 Skrevet 23. mai 2009 Nei, det kan enda gå dager og uker, men jeg har inntrykk av at det er ganske mange som har født innen de nærmeste dagene etter at slimproppen gikk=) Tror min gikk i går, så håper på at det skal skje noe snart... Murringer og litt kynnere + nedpress her... 12 dager igjen.
Pennuna Skrevet 23. mai 2009 #7 Skrevet 23. mai 2009 Det er jo et tegn på at fødselen er forestående, men ikke nødvendigvis nært forestående.. Min gikk forøvrig dagen før jeg fødte forrige gang (to dager før termin). Nå går jeg og venter og kjenner etter på alle mulige tegn, men merker ingen ting og har fortsatt to uker igjen, så det er kanskje ikke så rart.
mini blir storebror Skrevet 23. mai 2009 #8 Skrevet 23. mai 2009 hvordan merker du at slimproppen gikk? kansje et dumt spørsmål.
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 23. mai 2009 #9 Skrevet 23. mai 2009 Min slimpropp gikk kl 05.00 torsdag morgen og Lukas kom ut kl 00.42 samme dag (eller egentlig fredag). Så fort gikk det hos meg. Det er sikkert forskjellig fra kvinne til kvinne, men det var ingen tvil om at det var slimproppen som gikk. Det kom masse slim med litt blod i når satt på do. Rett etterpå begynte riene.
Øysteinbaby2 Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 24. mai 2009 Har ikkke skjedd noe enda... Slimproppen er en geleaktig og litt blodtilblandet klump på størrelse med en fem-kroning. Når du ser den skjønner du at det er den...
Bigga, Matta og lille banan Skrevet 24. mai 2009 #11 Skrevet 24. mai 2009 Med førstemann gikk slilmproppen 2 uker før termin og jeg gikk 13 dager på overtid. Pass bare på fostervannet!! Både jeg og ei venninne som mistet slimproppen tidlig hadde farlig lite fortervann når bebisene endelig kom.
Milli123 Skrevet 24. mai 2009 #12 Skrevet 24. mai 2009 Hei! Jeg har hatt mye hvitt, tykk utflod i hele svangerskapet (noe som forøvrig er normalt).....men de to siste dagene har det kommet mer slim. I går var det blodspor i slimet, og i dag poppet det ut en liten klump (geleklump) med slim da jeg var på toan. Klumpen var blank, hvit og litt mørk som kan tyde på blodspor.....det er kanskje slimproppen? Trodde vel egentlig den gikk i går da det var blod i slimet, men i dag var det mer som en propp....har forresten 10 dager igjen til termin, er over gjennomsnittet klar for å komme i gang nå kjenner eg!!!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå