blå+? Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 som var såå god å ha på. Men lillegutt bare vræler når jeg setter han oppi:( noe jeg gjør galt? følger bruksanvisning som fulgte med. det kan ikke være vondt for de å skreve så voldsomt? Huff.. håper vi får det til på andre forsøk litt seinere!
Gjest yrild Skrevet 23. mai 2009 #2 Skrevet 23. mai 2009 Synes det var greit å ta den på med Pappaen de første (les andre) par gangene. Da kunne jeg sette lillemann på plass og Pappaen kunne ta på selene og skravle med ham samtidig. Når jeg tok de på selv i begynnelsen ble jeg litt stressa og lillemann syntes det ble litt trangt tror jeg... og da skrek han også, men sluttet etter 1 min og det gjør han ikke hvis han absolut ikke vil noe eller at noe er vondt - slutter altså :-) Tror knøttene må vende seg litt til det også :-) Min stumpelump er mye mer fornøyd i Manducaen enn i vogna, han vil jo se noe :-)
Squirrel79 Skrevet 23. mai 2009 #3 Skrevet 23. mai 2009 De fleste vil muligens reagere på å bli satt i manducaen til å begynne med. Jeg brukte bæresjal lenge på mini, og han trivdes godt med det fordi jeg begynte så tidlig. Men første gangen ejg skulle bruke manducaen, så ble han helt febrilsk. Men jeg prøvde et par ganger til, og etter hvert syntes han det var helt greit. Hvis du stresser når du tar den på, så merker babyen din det, og blir også stressa. Det kan være lurt som yrild sier å få hjelp første gangen. Noe annet som virker er å ta knebøy mens du tar den på, da blir det bevegelse. Pass på at ungen din er stor nok til å bruke den også. Det kan jo være vondt om han/hun ikke er det. Må si at nå er mini her kjempeglad hver gang han får komme oppi manducaen, for han er så fornøyd med å titte seg rundt. Han er snart 4 måneder.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. mai 2009 #4 Skrevet 23. mai 2009 Neida, det gjør ikke vondt for dem å skreve sånn, det er nettopp det som gjør Manducaen så bra for dem=) Du bruker det spedbarnsinnlegget ikkesant? Knebøy mens du tar den på kan anbefales, de liker jo at vi beveger oss. Flisa mi skrek også endel da hun ble putta oppi de første gangene, men hun ga seg med en gang jeg begynte å gå=)
blå+? Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2009 Jeg brukte elastisk sjal til å begynne med, der stortrivdes han, og slokna med en gang han kom oppi! 3.5 mnd nå, og har prøvd å få han oppi maducaen et par ganger i dag.. det vil han ikke! gråter og blir febrilsk, men det er ikke vond-gråt.. mere fornærma-og skjønner ikke hva mamma prøver å få meg til å gjøre-gråt. I mårra blir det knebøy, distrahering og en litt mindre stressa mamma!
blå+? Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2009 var litt usikker på om jeg skulle bruke spedbarnsinnlegget? Han er 5.5kg nå, om det sier noe.. Takk for tips, jenter!=)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. mai 2009 #7 Skrevet 23. mai 2009 Åja, da er han jo ganske stor da...? Kanskje du ikke skal bruke det da? Hva står det i bruksanvisningen?
Gjest yrild Skrevet 23. mai 2009 #8 Skrevet 23. mai 2009 De anbefaler å bruke spedbarnsinnlegget til de er ca str 68 (eller til 6,5 kg). Når klumpen var ca så stor som din brukte vi spedbarnsinnlegget og glidelåsen i ryggen åpen. Da hadde han god støtte til hodet og spriket blir litt mindre enn når du ikke bruker innlegget. En eller annen gang ved ca 6,2 kg prøvde vi uten innlegg og syntes at det fungerte bedre.
blå+? Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. mai 2009 *leselese* I bruksanvisningen står det at vi kan droppe spedbarnsinnlegg når babyen veier ca 6kg. Da er det vel kanskje mer behagelig for han å bli båret med innlegg noen uker til, til han blir litt større:) Det må vel gå bra tilslutt! Og en ting til bare: bruker dere å ha babyen i selen når det er strålende sol ute? Om de har heldekkende klær og solhatt? Litt redd for den skarpe sola jeg, da.. mye en skal lure på
Venja Skrevet 23. mai 2009 #10 Skrevet 23. mai 2009 Mini var heller ikke helt fornøyd de første gangene jeg prøvde å ha han i manducaen. Var på samme alder som din gutt. Jeg følte at han på en måte var litt for stor til å bruke spebarnsinnlegget, men for liten til å ikke bruke det. Ventet et par-tre uker og da syntes han det var helt ok å bli satt i selen. Nå er det helt topp og han kan sitte der lenge. Er han urolig på natten så kan jeg holde han inntil meg som om han satt i selen, med beina ut til siden og en arm under for støtte, og han roer seg med en gang! Elsker manducaen min!
Squirrel79 Skrevet 23. mai 2009 #11 Skrevet 23. mai 2009 Det står på bruksanvisningen at man skal vente til de er ca. størrelse 68 i klær ja. Her er mini i størrelse 62, og 4 måneder om en uke. Vi har brukt manducaen ordentlig i et par uker nå, og han er kjempefornøyd. Jeg forsøkte med spedbarnsinnlegget til å begynne med, men fikk det ikke til. Tror det er som det blir sagt her, at han var på en måte for stor for spedbarnsinnlegget men for liten til resten av manducaen. Men nå går det uten problemer, og han storkoser seg når jeg går rundt. Han kan sovne i den også, og da tar jeg bare opp glidelåsen slik at han får støtte til hodet.
Makko med to små gutter Skrevet 24. mai 2009 #12 Skrevet 24. mai 2009 Vi har ergo selen (ikke så veldig forskjellig). I 3-5mnd alder hylte mini også når vi begynte med den (hylte også når han ble satt i en mt). Men det gav seg fort, og han sovner godt. Nå smiler han når jeg tar fram ergo'n og koser seg (sover aldri lenger). Litt spent på hvor lenge jeg orker å bære han, han er over 10kg nå.
Gjest yrild Skrevet 24. mai 2009 #13 Skrevet 24. mai 2009 Hei :-) her nede er det som full norsk sommer (30 grader) nå så jeg har prøvd ut Manuducaen mye i varmt vær. Når det er skikkelig varmt har gullet kun på en solhatt og en singlettbody og så har jeg sydd sammen to mørkeblå gulpekluter som jeg dytter under selene her og der så han er helt beskyttet. Når han er ekstra våken (eller litt kaldere) har jeg en tynn langermet body (så han får viftet med armene) og disse pysjbuksene fra H&M med fot på :-) Jeg synes faktisk jeg "kjente" når gullet var klar for å dra igjen glidelåsen i ryggen og ut av babyinnlegget... prøv deg frem :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå