Gå til innhold

Vil slutte å amme, men ho vil ikke ha mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye problemer med ammingen vurderer jeg nå å slutte. Snuppa er akkurat blitt 6 mnd. Jeg har også veldig lite melk, og hver amming er et strev. Klarer å pumpe ca 140 ml hver morgen, og gir ho dette på kvelden, siden matingen tar ca 2 timer hvis jeg ikke gir ho noe på flaske i tillegg.

Ho drikker mm og vann fra flaske.

Problemet er at ho ikke vil ha mme. Vi har forsøkt i flere mnd nå, men det er helt umulig. Vi har prøvd alle triks, inkludert å blande mme og mm.

Hvis jeg bråslutter å amme, vil ho ta mme når ho blir sulten nok? Orker nesten ikke tanken på at ho skal skrike i mange timer fordi ho ikke får pupp.

Noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest yrild
Skrevet

hei :-)

Skjønner ikke helt at du har lite melk hvis du kan pumpe ut 140 ml om morgenen..?

Her nede er det endel som slutter med amming rundt 6 mnd og det er slettes ikke alle babyer som vil ha MME... nå skal du jo begynne med mye mat i tillegg og da blir det jo ikke så mye amming mer. Ville kanskje sett det ann når du har tre fulle måltider med mat, kanskje ammingen ikke er så slitsom da?

Vil bare legge til at jeg synes det er helt ok hvis du slutter :-) bare at du ikke kan være sikker på at hun tar MME.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg får kun pumpet ut noe hvis jeg ikke lar ho spise av den høyre puppen etter kl 1930 på kvelden. Gir ho kun venstre pupp om natta. Da får jeg pumpet noe på morgenen. Men hvis ho spiser av den høyre, så får jeg kansje 40 ml.

Ja, kansje ho bare ikke vil ha mme? Jeg kan jo la være å gi ho pupp, men det er jo da ille hvis ho ikke tar det uansett.

Vi gir ho grøt på morgenen, og middag på ettermiddagen, men ho spiser veldig lite, og vi er ennå ikke oppi full posjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...