Gå til innhold

Jeg har fått diagnose moderat depresjon.. :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter noen år hvor jeg ikke hadde det bra, gikk jeg til psykolog og har fått diagnose moderat depresjon og blitt anbefalt å begynne bruke Cipralex. Det jeg lurte på hvordan påvirker den psyke, blir man likegyldig? Eller hyper? Er så redd for å ta den... Er noen her som går på det samme? Eller en annen type depressiva? Takknemlig for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke noe om dette, kanskje du kan lese deg til litt på nettet? bra at du har fått hjelp da uansett,mange som går uten å kontakte noen :)

Skrevet

Jeg gikk på Cpralex en stund.

Du blir ikke likegyldig eller hyper, men den jevner ut humøret. Du blir ikke superderprimert eller kjempeglad. Mer litt deppa, litt glad. Men ikke likegyldig, om du skjønner.

Men jeg la på meg 10 kg da jeg begynte å bruke den, så jeg slutta etter 6 mnd. Heller være tynn og deprimert enn tjukk og deprimert, mente jeg.

Skal du begynne i behandling også?

Skrevet

Man blir ikke likegyldig, men det kan kanskje virke litt sånn en kort periode. Slik var det vertfall for meg, men den perioden syntes eg det var godt. Jeg tar Zoloft.

Har og lagt på meg noe, men til forskjell for den forrige som svara, så er jeg blitt rund og glad, med mye mer optimisme og glede i livet! Viss det er det som må til for at jeg skal ha det bra, så er det verdt det! :)

Jeg må og si at jeg vegret meg lenge for å ta de, men må er jeg veldig glad for det!

Det er uansett verdt ett forsøk, siden det anbefales!

Masse lykke til!

Skrevet

Jeg fikk diagnosen moderat depresjon for 7-8 år siden, og har gått på Cipralex siden. Livet mitt ble totalt forandret etter at jeg begynte med de!!!! Til det bedre!! :-) Ikke bare er jeg mye mindre deprimert, jeg har også fått selvtillitt, noe jeg ikke hadde i det hele tatt før. Ett helt nytt liv!!! Sluttet med de de 3 første mnd av graviditeten, var helt jævlig. Begynte igjen etter de 3 mnd, og har det mye bedre igjen nå!! :-) Så jeg kan absolutt anbefale at du prøver medisiner!!

Skrevet

Jeg fikk diagnosen fødselsdepresjon /moderat depresjon en stund etter fødsel. Jeg var veldig skeptisk til tabletter og ville så gjerne klare det uten. Så jeg pinte meg gjennom 6 mnd før legen min klarte å overtale meg til å prøve cipralex.

I begynnelsen (ca 1 mnd) ble jeg verre og fikk mye angst, ble enda mer deppa. Men etterhvert gikk det oppover og oppover, jeg begynte å spise litt (noe som var veldig bra for meg, hadde gått ned mye), begynte å fungere i hverdagen og kjente meg glad igjen i perioder.

Men det gikk likevel opp og ned i ganske lang tid, men så ble det flere og flere dager.

Jeg sluttet på tablettene etter ca 6. mnd (tror det kan være lurt å fortsette litt lenger)

I dag har jeg det veldig bra ( 2, 5 år etter fødsel) Men om jeg skulle få fødselsdepresjon igjen vil jeg begynne på tabletter igjen, det hjalp meg ut av elendigheten.

Eneste bivirkningen var vel at jeg hadde veldig lite sexlyst og vanskelig å få ormgasme.

Lykke til, snart blir du bedre du også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...