Gå til innhold

Idiotiske bilførere... *ARGH*

Anbefalte innlegg

Skrevet

I løpet av en kjøretur var jeg borti følgende kategorier av bilførere:

*Han som syntes det var helt greit å ligge mellom 10 til 15 km/t under fartsgrensen (og det var nydelig tørr asfalt og lite trafikk)

* Han som skulle rævkjøre fordi jeg også måtte ligge mellom 10 til 15 km/t under fartsgrensa pga idioten som nevnt ovenfor.

* Vedkommende som la seg ut på E6 i 40 km/t, noe som gjorde at jeg måtte gjøre det samme fordi jeg ikke fikk gasset opp da idioten lå i veien.. Jeg bare spør; hva pokker er galt med deg menneske?!? Det der er livsfarlig!

* Den ivrige filbytteren nedover E6, som bare legger seg ut akkuratt der det passet han, uavhengige om det var andre biler der.

* Han som skulle kjøre i venstrefilen i lav hastighet.. Faktisk like lav som bilen i høyrefila, slik at de dannet en ugjennomtrengelig mur.

* Endelig av E6, da kommer det en politibil i motsatt kjørebane. Denne hadde forøvrig fri vei og kjørte i et bedagelig tempo, altså ingen uttrykning. Så hvorfor i alle dager skulle han foran meg bremse opp som fy?? Politiet var vel strengt tatt i andre kjørebanen..

* For å ikke nevne alle idiotene som bryter vikeplikten, som bare kaster seg ut på veien i god tro om at dette skal gå bra, for så å bruke hundre år på å komme seg opp i fart.. Eller dere som ikke mestrer å ligge riktig i rundkjøringer, eller bruke nødvendige lyssignaler for å markere hvor dere skal..

Har bare en ting å si om dette; JÆÆÆÆÆÆÆÆVLA IDIOTER!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Irriterer meg GRENSELØST over de som må ligge 10 over fartsgrensen. (Jepp, har gps i bilen så jeg VET dere er 10 over og at det ikke bare er min bil som viser det) Samt de som foretar hassardiøse forbi kjøringer. Blæææ!! Hva er poenget egentlig. En venn av meg tok med seg 3 i døden fordi han foretok en av sine mange forbikjøringer (han kjørte ikke veldig forfort, men hadde generellt liten respekt for loven.

Skrevet

Helt enig med HI her....kunne ikke sagt det bedre selv!

De som ligger UNDER fartsgrensa, er faktisk de som er mest farlig i trafikken....DA tar folk farlige forbikjøringer i sinne pga han sinka først!!

De som ligger bak sinka blir uoppmerksom og følger ikke med like godt!

Og hva er det med å STOPPE forran fotoboksen!!!! Den hopper IKKE ut i veien forran deg!! Den står fast, og tar deg IKKE!!!

Gjest Mylian blir trebarnsmor..
Skrevet

Nuvel, det er bedre med de som ligger 10 over fartsgrensen enn 10 under - det kalles nemlig å kjøre under konstruktiv hastighet - og DET er livsfarlig det.

Skrevet

God plan å lage en tråd som disser mennesker som anvarlig følger lover og regler. Det er FORBUDT å ligge 10 over. Det kan være hensiktsmessig å ligge 10 under. Antagelig er fartsgrensen den som er best å ligge på hvis vei og føreforhold tilsier at det er forsvarlig. Det er ikke den forsiktige bilisten som kan klandres for at mennesker tar med seg søpple temperamentet sitt ut i trafikken og foretar farlige forbikjøringer. Det lyser antiautoritære holdninger.

Skrevet

En liten vandre historie.............

One day I hopped in a taxi and we took off for the airport.

We were driving in the right lane when suddenly a black car jumped out of a parking space right in front of us. My taxi driver slammed on his brakes, skidded, and missed the other car by just inches! The driver of the other car whipped his head around and started yellin g at us. My taxi driver just smiled and waved at the guy. And I mean, he was really friendly.

So I asked, "Why did you just do that? This guy almost ruined your car and sent us to the hospital!" This is when my taxi driver taught me what I now call, "The Law of the Garbage Truck."

He explained that many people are like garbage trucks. They run around full of garbage, full of frustration, full of anger, and full of disappointment. As their garbage piles up, they need a place to dump it and sometimes they'll dump it on you. Don't take it personally. Just smile, wave, wish them well, and move on. Don't take their garbage and spread it to other people at work, at home, or on the streets.

The bottom line is that successful people do not let garbage trucks take over their day. Life's too short to wake up in the morning with regrets, so..... "Love the people who treat you right. Pray for the ones who don't."

Life is ten percent what you make it and ninety percent how you take it! Amen !!!

Skrevet

Stig Dagermann:

Å DREPE ET BARN

Det er en lett dag og solen står på skrå over sletten. Snart vil klokkene ringe, for det er søndag. Mellom et par rugåkrer har to unge funnet en sti som de aldri før har gått, og i slettens tre landsbyer blinker vindusrutene. Menn barberer seg foran speilene på kjøkkenbordene og kvinner skjærer nynnende opp kaker til kaffen og barn sitter på gulvene og knapper sine liv. Det er den lykkelige morgenen til en ond dag, for denne dagen vil et barn drepes i den tredje landsbyen av en lykkelig mann. Ennå sitter barnet på gulvet og knapper sitt liv og mannen som barberer seg, sier at i dag skal de ta en rotur nedover åen og kvinnen nynner og legger de nyskårne kakestykkene opp på et blått fat.

Ingen skygge farer over kjøkkenet og likevel står mannen som skal drepe barnet, ved en rød bensinpumpe i den første landsbyen. Det er en lykkelig mann, som titter inn i et fotoapparat og i glasset ser han en liten blå bil og ved siden av bilen en ung pike som ler. Mens piken ler og mannen tar det pene bildet, skrur bensinselgeren lokket fast på tanken og sier at de får en fin dag. Piken setter seg inn i bilen og mannen som skal drepe et barn, tar lommeboken opp av lommen og sier at de skal kjøre ut til havet og ved havet skal de låne en båt og ro langt, langt ut. Gjennom de nedrullede rutene hører piken i forsetet hva han sier, hun lukker øynene og da hun lukker øynene, ser hun havet og mannen ved siden av seg i båten. Det er ikke en ond mann, han er glad og lykkelig, og før han går inn i bilen, står han et øyeblikk foran kjøleren, som gnistrer i solen, og nyter glansen og duften av bensin og hegg. Ingen skygge faller over bilen og den blanke støtfangeren har ingen merker og er heller ikke rød av blod.

Men samtidig som mannen i bilen i den første landsbyen smeller igjen døren til venstre for seg og trekker ut starteren, åpner kvinnen i kjøkkenet i den tredje landsbyen skapet sitt og finner ikke noe sukker. Barnet, som har knappet sitt liv og knyttet lissene i skoene, står på kne i benken og ser åen som slynger seg mellom oretrærne og den svarte prammen, som ligger trukket opp i gresset. Mannen, som skal miste sitt barn, er ferdigbarbert og folder akkurat speilet sammen. På bordet står kaffekoppene, kakene, fløten og fluene. Det er bare sukkeret som mangler, og moren sier til barnet sitt at det skal løpe over til Larssons og låne et par biter. Og mens barnet åpner døren, roper mannen etter det at det må skynde seg, for båten venter på stranden og de skal ro så langt som de aldri før har rodd. Da barnet siden løper gjennom hagen, tenker det hele tiden på åen og på fiskene som vaker, og ingen hvisker til det at det bare har åtte minutter igjen å leve og at båten skal ligge der den ligger hele den dagen og mange andre dager.

Det er ikke langt til Larssons, det er bare tvers over veien, og mens barnet litt senere løper over veien, kjører den lille blå bilen inn i den andre landsbyen. Det er en liten by med små røde hus, og mennesker som nettopp har våknet, sitter i sine kjøkkener med kaffekoppen løftet og ser bilen fare forbi på den andre siden av hekken med en høy sky av støv etter seg. Det går svært fort og mannen i bilen ser poplene og de nytjærede telegrafstolpene skimte forbi som grå skygger. Det lufter sommer gjennom vindruten, de farer ut av byen, de ligger fint og trygt midt på veien - ennå. Det er deilig å kjøre helt alene på en myk, bred vei og ute på sletten går det enda finere. Mannen er lykkelig og sterk og med den høyre albuen kjenner han sin kvinnes kropp. Det er ikke en ond mann. Han har hastverk for å komme fort ut til havet. Han ville ikke ha gjort en flue fortred, men likevel skal han snart drepe et barn. Mens de i full fart nærmer seg den tredje landsbyen, lukker piken øynene og leker at hun ikke vil åpne dem før de kan se havet og hun drømmer i takt med bilens myke krengninger om hvor blankt det vil ligge.

For så ubarmhjertig er livet konstruert at et minutt før en lykkelig mann dreper et barn, er han ennå lykkelig, og et minutt før en kvinne skriker av gru, kan hun lukke øynene og drømme om havet, og det siste minuttet i et barns liv kan dette barns foreldre sitte i et kjøkken og vente på sukker og snakke om barnets hvite tenner og om en rotur og barnet selv kan lukke en grind og begynne å gå over en vei med et par sukkerbiter i hvitt papir i den høyre hånden og hele dette siste minuttet ikke se noe annet enn en lang blank å med store fisker og en bred pram med tause årer.

Etterpå er allting for sent. Etterpå står en blå bil på skrå over veien og en skrikende kvinne tar hånden fra munnen og hånden blør. Etterpå åpner en mann en bildør og prøver å stå på beina enda han har en avgrunn av gru inni seg. Etterpå ligger et par hvite sukkerbiter meningsløst strødd utover i blod og grus og et barn ligger ubevegelig på magen med ansiktet hardt presset ned mot veien. Etterpå kommer to bleke mennesker, som ennå ikke har drukket ut kaffen, løpende ut gjennom en grind og ser et syn på veien som de aldri vil glemme. For det er ikke sant at tiden leger alle sår. Tiden leger ikke et drept barns sår og den leger svært dårlig smerten hos en mor, som hadde glemt å kjøpe sukker og sender barnet sitt over veien for å låne, og like dårlig leger den angsten hos en en gang lykkelig mann som har drept det. For den som har drept et barn, kjører ikke ut til havet. Den som har drept et barn, kjører langsomt hjem i taushet og ved siden av seg har han en stum kvinne med bandasjert hånd og i alle landsbyer som de passerer, ser de ikke et eneste menneske som er i godt humør. Alle skygger er meget mørke og da de skilles, er det fremdeles under taushet, og mannen som har drept barnet, vet at denne taushet er hans fiende og at han kommer til å trenge år av sitt liv for å beseire den ved å skrike at det ikke var hans skyld. Men han vet at det er løgn, og i sine netters drømmer vil han i stedet ønske å få et eneste minutt av sitt liv tilbake for å gjøre dette eneste minuttet annerledes.

Men så ubarmhjertig er livet mot den som har drept et barn, at allting etterpå er for sent.

Teksten er opphavlig skrevet til en svensk trafikksikkerhetskampanje i 1948. Denne oversettelsen er hentet fra Samtiden nr. 6, 1987 (oversatt fra svensk av Gunnel Malmstrøm

Skrevet

Ble nervøs da jeg var på veien idag.

Kjørte på E6 et lite stykke. Havnet bak en tankbil som holdt 80. Ikke noe stress. Jeg har god tid og skal av på første avkjørsel. Holder god avstand som jeg alltid gjør. Så dukker det opp en svær trailer bak meg. Som tydeligvis ikke er glad for å kjøre 80 i 90-sonen. Så han presser seg langt opp i rumpen på meg. Seriøst? Hva er poenget? Hadde tankbilen bremset brått, hadde idioten bak kveistret meg! Er det ikke lov til å bruke huet når man kjører bil lengre? Spesielt om man sitter i store dødsmaskiner?

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig Miss Misantrop!

En fartsgrense på 80 km/t, betyr ikke MINIUM 80, men MAX 80!

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

på motorvei har du faktisk lov å ligge opp i 100 men regner med at de aller færreste på denne tråden akkurat tok teoriprøven..hehe..

Det er mye farligere å kjøre 10 under. Du gjør deg selv utydelig i trafikken og ødelegger for alle andre.

Skrevet

For biler som trekker tilhenger eller campingvogn, er maksimalfarten 80 km/t, selv om fartsgrensa er skiltet til 90 km/t. På veger med lavere fartsgrenser er det skiltene som gjelder. Med kjøring av tilhenger uten brems gjelder i tillegg en fartsbegrensning på 60 km/t når henger pluss last er tyngre enn 300kg.

Kravet om fartssperre er innført for å øke trafikksikkerheten og for å redusere utslipp. Kjøretøy med tillatt totalvekt over 3500 kg skal i henhold til trafikkreglene uansett ikke kjøres fortere enn 80 km/t.

Denne endringen i kjøretøyforskriften ble vedtatt av Vegdirektoratet 30. september. Endringen er gjort for å implementere EU-direktiv 2002/85/EF. Det er fra tidligere krav om fartssperre i lastebiler med tillatt totalvekt over 12 tonn og i busser med tillatt totalvekt over 10 tonn.

Skrevet

Jeg kan faktisk ikke fatte at folk, med all informasjon vi har om fart i dag, kan utsette seg selv og andre for å bryte trafikk regler.

Skrevet

det er faktisk forbudt å ligge 10-15km under fartsgrensa også, så lenge ikke føret tilsier at man skal det. men er jo ingen som får bot for det alikevel da

Skrevet

Det er ikke forbudt, nei. Tror du virkelig at det er forbudt å kjøre traktor på vei? Hvis du mener at det er forbudt bør du hoste opp den paragrafen i veitrafikk loven som sier dette. Jeg er enig i at det stort sett ikke er hensiktsmessig å ligge under fartsgrensen, men det kan være nødvendig på grunn av vei, føreforhold, eller personlige limitasjoner. Lurt om de som kjører smått stopper og slipper forbi.

Skrevet

vel jeg fikk i hvert fall riktig på at det var forbudt når jeg svarte på det på teoriprøva i desember. så hvis du mener de har endra den regelen etter det så får du jo få lov å mene det.

Skrevet

Du klarer ikke å hoste opp kilden din nei.... Hørt om vegtrafikkloven?

Skrevet

Derimot heter det at man ikke skal hindre trafikken unødvendig (dette har ikke primært med fart å gjøre), det kan man få bot for. Men du kan gjerne kjøre i 40 km/h i en 80 sone uten å kvalifisere til bot.

Skrevet

http://www.fvn.no/lokalt/trafikk/article671442.ece

Fem prosent fartsøkning øker risikoen for å bli drept med 25 prosent, mens hvis farten økes fra 80 til 93 kilometer i timen, dobles risikoen for å bli drept i en ulykke.

Med barn i bilen er dette direkte UANSVARLIG.

Skrevet

Er vel strengt tatt ikke en tråd som disser de som kjører etter lover å regler det her.. Men fordi folk gjør litt som de vil i trafikken, uten engang å makte å markere hva de har tenkt å gjøre, blir det en del farlige situasjoner.. Hvis alle bare følger lover og regler og bruker tegn der det skal brukes så går alt meget bedre.. Og det er også lov å bruke hodet når man kjører.. Og det vil jeg ikke påstå at de som jeg beskrev i innlegget mitt gjorde.

Skrevet

Ok, tror egentlig dere er enige.

Skrevet

MISS MISANTROP

Prøver du å sette rekord i antall innlegg? Eller sitter du hjemme og kjeder vettet av deg? Og slenger en haug med ditt eget "garbage" i andres hager?

Skrevet

Ikke særlig sakelig din eggstokk. Du er sikkert en av de som insisterer på å bryte loven. Klarer jo ikke engang å holde deg til tema her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...