Anonym bruker Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 jeg er så usikker på dette med faddere og hvem vi skal velge! Vi kommer nok til å ha fire faddere, at vi på en måte velger to fra hver vår side. Men det som er så kjedelig er at vi har så lite slekt, han har ingen søsken, jeg har to. Vi vil ikke velge besteforeldre, så det faller tilbake på venner. (Jeg er egentlig litt imot dette, dårlig erfaring med meg selv) Men det er så kjedelig å velge 2 venner og søstera og broren min \ 3 venner og søstera mi, blir ikke det bare en stor mix av helt forskjellige mennesker? Skulle også ønske at vi kunne hatt et par midt oppe i dette, men søstera mi er singel, broren min har en kjæreste han har hatt i en måned, disse beste kameratene til kjæresten føler jeg ikke har sterke nok forhold til å faktisk velge som faddere...Æsj usikker:s lufte litt!
Mamma´n til lillemor Skrevet 23. mai 2009 #2 Skrevet 23. mai 2009 Jeg er også litt i tvil om hva vi skal gjøre. Men jeg blander i allefall ikke søster og brors kjæreste og samboer inn. De har kun vært sammen i et år, dette gjelder begge to, og da synes jeg det er for tidlig at de skal være faddere. Jeg tror vi velger min søster, og så hans halvsøster, og siden hun er 17 år så spør vi nok også hans mor om å være fadder. Jeg vil jo ha noen til overs når vi forhåpentligvis får neste barn også. Da blir det sikkert min bror, og så mamma og pappa. Jeg synes det er greit med besteforeldre så lenge man har noen yngre i tillegg. Hvis du har liten familie så bør du kanskje tenke litt på å "spare" noen fordi du kanskje vil få flere barn senere.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 Ja, neste barn tenkte jeg ikke på i det hele tatt! Hadde jo brukt opp faddere på den første jeg..Men nå har jeg en ny en: To kamerater av han nå + søstera og broren min, så på neste baby har vi da to venninner fra min side \ eller hvertfall to venner, og så foreldra hans antageligvis. Hmmm.. Skal ikke være lett:))
HegeAE Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Har 6 faddere på kvar av mine barn. Nr 1 bestemte eg alle sjølv av enkelte årsaker. Nr 2 valgte far ut 3 faddere og eg valgte ut 3 faddere. Syns det var det enklaste. Far til nr 2 brukte 3 av sine søsken. Eg valgte ut 1 tante (samboer til min bror), 1 onkel (nok ein bror av meg) og ei venninne av meg. Dei 2 siste er fadder på begge av barna mine. Syns det ikkje er noko problem at dei har nokre felles faddere og. Like greit det.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 28. mai 2009 #5 Skrevet 28. mai 2009 Hva betyr det å bruke opp faddere? Så vidt jeg vet er det ingen lov mot å ha flere fadderbarn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå