Gå til innhold

April: Fødselshistorien:) (ingen skrekkhistorie!!)


Mammaen til Lillegutt+maijente

Anbefalte innlegg

Da får vi se om jeg klarer få satt meg ned og skrevet litt da:)

 

Som noen av dere vet, gikk vannet av seg selv tirsdag kl. 06 forrige uke. Mannen hadde dratt på jobb, så jeg var alene med storebror. Riene begynte ganske raskt etter, men kom ganske uregelmessig. Så jeg dro og leverte i bhg, og henta mannen min på jobb. At jeg kanskje ikke hadde noe bak rattet å gjøre, ser jeg vel nå i etterkant;) Var på sykehuset i 10 tida. Ble undersøkt, og nå hadde riene nærmest dabbet helt av. Dro hjem igjen (ja, fortsatt jeg som kjørte iom at mannen min ikke har sertifikat), i påvente at riene skulle ta seg opp.

 

Hadde smårier uregelmessig resten av dagen, men mot kvelden stoppa alt opp. Klarte å sove gjennom hele natta uten avbrudd:) Møtte opp på sykehuset kl. 08 onsdag for planlagt igangsetting (siden vannet hadde gått måtte de få litt fortgang i ting). Fikk nå sjåfør til sykehuset;) Fikk en modingspille kl. 09, og lå med ctg registrering en time. Så fant vi ut at vi skulle gå oss en tur, i håp om at riene skulle vise seg igjen. Vi kom ned i parken, og da skjedde det plutselig noe kan man si... Riene kom som kasta på meg hvert minutt, så turen opp til sykehuset igjen ble laaang. Trodde en stund jeg ikke skulle klare komme meg opp igjen:) Mannen begynte bli rimelig stressa nå, hehe.. Sto med voldsomme rier i heisen, og sendte mannen av gårde etter jordmora.

 

Vi kom oss omsider inn på ei fødestue, og jordmor undersøkte. Du kan si det sånn at nedturen var stor i det hun sa 2 cm! Så jeg kom meg kjapt opp av senga, og sto med rier og prekestol mens jordmora tappet i badekaret. Kom meg omsider opp i badekaret, og synes etter hvert at riene dabbet betraktelig av. Selvfølgelig dritvondt, men helt overlevelig. Begynte med kraftige pressrier etter ca. 2 timer i badekaret. Jordmor lytta på tulla, og fant ut at hun begynte stresse litt. Så da bar det opp av badekaret. I det jeg steg ut på gulvet, begynte jeg å fossblø, og rommet ble raskt fulgt opp av jordmodre og barnepleiere. Ble hjulpet fort opp i ei seng, og inn på fødestua. Jordmor undersøkte, og var ikke rart jeg hadde følt trykketrang, for hodet stod helt klart for å komme ut. Så jeg hadde gått fra 2 til 10 cm åpning i badekaret ila 2 timer. Etter noen få pressrier var tulla ute:)

 

 

 

Kremt, ble langt dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes ut som en fin men litt inntens fødsel.

 

Dere får kose dere masse sammen alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ut som en fin fødsel i grunn. Godt at det ikke tok lenger tid i grunn, men eg hadde nok kjent meg stresset eg og på veg tilbake til sykhuset. Kan forstå din mann der. ;)

 

Gratulerer så masse med ditt mai barn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så MYE med vel overstått fødsel nr 2! Endelig kom hun ;o) Håper dere har det fint sammen alle 4 nå i vårværet. Skulle det komme en nr 3 på oss håper jeg det blir i mai ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...