Gå til innhold

Alkohol i begynnelsen av svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg bare kjempebekymret. Tror jeg er blitt gravid da jeg er en del over tiden for mensen. Dette var ikke planlagt (men velkomment allikevel). Greia er at jeg røyker, noe jeg selvsagt har gjort den siste måneden og at jeg iallefall fem ganger har drukket mellom 1 til6 øl, og en gang vin, den siste måneden. Hva skjer med med barnet? Ha jeg rukket å skade det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før jeg viste jeg var gravid var jeg på noen skikkelige fyllekuler. Hadde aldri vært det før, men akkurat da var jeg det. Jeg gikk også på sterke smertestillende.

Dette fikk min lege vite da jeg var hos han første gang. Da han hadde regnet litt og trode han fant ut når jeg var gravid (stemte) så sa han at dette ikke var noe farlig.

Nevnte også dette for han jeg tok ul hos, og han sa også at det ikke var noe farlig når det var så tidlig (husker ikke hvem uke jeg oppdaget jeg var gravid i) Så da slo jeg meg til ro med det.

Jeg fikk ett velskapt barn.

Skrevet

Det går som regel helt fint :) Mange barn har blitt med mor på noen fyllekuler før hun visste om situasjonen. Det er kun et sjelden gang at dette slår tilbake med en skade. Så slapp av og vær flink framover, du :) Blir kjempetrist når jeg hører om hysteriske damer som tok abort pga alkohol/røykinntak, for så å prøve å lage barn igjen med en gang etterpå.

Du kan jo informere legen om dette, men ellers ikke tenk noe mer på det der. Fyll opp hodet med fine, positive tanker :D

Skrevet

Takk for svar:) Nå ble jeg beroliget. Om det viser seg at jeg faktisk er gravid, er jeg isåfall ikke mer en maks fire - fem uker på vei, så da bør det har gått greit. Rører selvsagt ikke alkohol igjen før jeg får bekreftet eller avkreftet.

Skrevet

Det har vel de fleste gjort som ikke hadde forventet eller planlagt å bli gravide. Jeg hadde vært på 2 fyllekuler + jentehelg med bare piker, vin og sang, i tillegg snuste jeg masse frem til jeg tok graviditetstesten.

På ultralyd var alt i skjønneste orden med barnet, og det har jeg god tro på at det skal være når hun kommer ut også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...