*Gravida* 1. Januar 2008 Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Har en sønn på snart 17 måneder som jeg har ammet til nå. Begynte med fast føde ved siden av, når han ble 6 måneder, men bortsett fra det har det som regel gått i morsmelk. Introduserte han til vanlig melk når han ble ett, og det likte han helt greit (i liten mengde) så lenge han fikk det i kopp, og ikke i flaske. Nå har jeg sluttet å amme, MEN, gutten tar ikke flaske, ikke kopp, ikke glass, ingenting! Han vil rett og slett ikke ha annen melk. Han maser ikke om puppen heller, han bare vil ikke ha annen melk. jeg hadde gledelig avvent han gradvis, men jeg må ut i praksis snart, så dette haster. Hvor mye melk må et barn på 17 måneder få i seg hver dag? Må jeg bekymre meg, eller tror dere dette går over? Hva gjør jeg galt? er så bekymret.
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 23. mai 2009 #2 Skrevet 23. mai 2009 Hei! Tulla vår er bare 4 mnd enda, men kan det være gutten din ikke tåler melk? Jeg har melkeallergi selv (melkeprotein) og da jeg var liten ville jeg rett og slett ikke spise mat med mye melk. Mamma prøvde alt, men fikk beskjed om at jeg bare var kresen. Jeg ville ikke ha mat som barn vanligvis liker, som grøt, hvit saus, pizza når jeg ble større osv. Melk ville jeg heller ikke drikke. Jeg viste ingen symptomer som magevondt eller liknende, jeg bare skydde ulike matsorter. Melkeallergien ble ikke oppdaget før jeg var 20 - lovlig seint... Er ikke sikkert det er slik med gutten din, men det kan kanskje være verd å sjekke ut? Drikker har annet av flaske eller kopp da, vann ol? Men tror absolut ikke du gjør noe galt iallefall, er sikker på du er kjempeflink
FrøkenSprøken Skrevet 23. mai 2009 #3 Skrevet 23. mai 2009 Ta det med ro, og ikke stress... Han måååå ikke ha melk hver dag:) Hvis han merker at du stresser med dette, vil han i allefall ikke drikke melk. La det gå noen dager, og ikke tilby ham melk i det hele tatt. Drikk det selv, men ikke spør om han vil ha. Gi ham vann å drikke. Kanskje blir han oppmerksom på melken, og ber selv om å få. Hvis han ikke gjør det, så kan du spørre ham om noen dager. Heeeelt casual, liksom.. "vil du ha nelk eller vann?" Spør ham med et par dagers mellomrom, så skal du se at han sier ja tilslutt. Ellers liker han det kanskje ikke, og det må han nesten få lov til... Gi ham youghurt, smør og ost. Det er ikke noen krise i en kort periode:) Dette går så bra! Ikke stress med det. Du er helt sikkert en god mor:)
*Gravida* 1. Januar 2008 Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2009 Hei, og takk for svar Melkeallergi har jeg ikke tenkt på en gang, da han har smakt på melk før, og jeg har ikke sett noen reaksjon som kan tyde på det, men du nevner jo også at du ikke viste noen symptomer, så kanskje jeg burde sjekke det opp? Men hva får gutten hvis han har melkeallergi da? Han drikker fint med vann og eventuelt juice iblant. Igjen, tusen takk for svaret
*Gravida* 1. Januar 2008 Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2009 Awww, tusen hjertlig takk for svaret! uff, egentlig tok jeg dette veldig fint, men så er det alle rundt meg, som reagerer helt hysterisk! ''Åh, drikker han ikke melk? Nei, fhan måååå jo ha melk hver dag!!!'' Blir så stresset når folk sier sånt. Også er det første barnet mitt, så er grønn på alle områder egentlig. Men takk skal du ha studentmamma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå