Gå til innhold

8 uker og SOVER!

Betty♥prinsen og nurket på vei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er 8 uker og i natt sov han i litt over 7 timer i strekk!

Han har de siste 4-5 ukene sovet i 4-5 timer i strekk, men det blir stadig mer.

Han var ferdig å spise i 22-tiden i går, men det tok en times tid før han sovnet og da sov han helt til 06.45 i morges!

Jeg er evig takknemlig for at han sover så mye, men jeg tenker litt på om han får nok mat? Er det slik at senere når han skal sove fra f.eks 19 - 07 at de ikke skal ha mat iløpet av kvelden/natten??

På dagen får han mat hver 3.-4. time (han gråter sjelden så det er ikke så lett å forstå når han er sulten), men jeg føler det ikke blir så mye mat iløpet av et døgn..

Ikke misforstå og tro at jeg mener dette er et problem - jeg lurer bare på om det er normal mengde mat han får i seg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er nok det,barn er veldig flinke å si ifra når di er skikkelig sultne! husker når dattera mi var så liten,hun sov rundt hele natta,tenkte og på det om hun fikk i seg nok mat,det gjorde hun :)hun var blid og rolig heeeler tiden,men ble hun sulten så sa hun ifra!

Så lenge han legger på seg og er blid og fornøyd,så trenger du ikke å bekymre deg :) Nyt at han sover rundt,for det gjør nemlig ikke rampen her i hus på 5 mnd :P

Skrevet

Ja, vi nyter det så godt vi kan:):)

Får rett og slett bare dra å veie han litt oftere for å være på den sikre siden:)

Skrevet

ja gjør det :) Må si jeg er veldig missunnelig på deg ;) vil og ha baby som sover rundt hehe

Skrevet

Hehe.. Jeg føler med deg!!

Jeg har fått vite av mamma at jeg også var slik da jeg var liten. Jeg måtte bli vekket for å få mat:)

Jeg hadde et lite håp om at han skulle arve det av meg, men jeg turde ikke å tro at det faktisk skulle bli sånn!

Krysser bare fingrene for at det fortsetter slik:) Da kan jeg samle krefter til tennene kommer:)

Skrevet

Er ikke sikkert du merker noe til tenner heller!

Eldstemann her sov rundt ganske tidlig- jeg nøt det i lange drag. Da vi begynte å nærme oss tannframbrudd var jeg forberedt på skrik og skrål. Det skjedde aldri, tennene bare kom opp. Han var ikke plaget med det i det hele tatt.

Var ikke like heldig med lillesøster når det gjaldt soving- plutselig hadde jeg en baby som virkelig viste oss hvordan det var å ha baby! Oppe om natta, nektet å sove og skulle helst sove oppå meg. Men når det gjelder tenner er vi like heldige igjen.

Så, det trenger ikke bli slitsomt når han får tenner!

Skrevet

hehe,dere har gode sovehjerter med andre ord? :)

Min er ikke så fæl til å våkne om nettene lengre,jeg tar han opp i senga mi,sambo sier jeg ammer mens jeg sover hihi. Men jeg sko ønske at jeg slapp å våkne kl 2 for å gi mat...sove fra jeg legger meg til morning hadde vært veldig deilig :) men skal ikke klage,så lenge jeg nå har funnet trikset med å gi mat IMENS jeg sover :D

Skrevet

Hehe..

Det er jo greit å få ammingen unnagjort når du ikke merker det;)

Så det er ikke sikkert tennene utgjør så stor trussel som jeg har sett for meg? Hmm.. Vett ikke om jeg vil begynne å håpe på det i tilfelle det blir et voldsomt styr:(

Men det e godt å vite at det KAN skje:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...