Gå til innhold

Hvor mange ganger i døgnet får deres små mat? mm eller mme?


Live_79

Anbefalte innlegg

Er litt usikker på hvor ofte jeg skal gi poden mat.. Han gir sjelden beskjed selv når han er sulten, så jeg har gitt ham hver 3. time på dagen. Om natten (fra kl 19) har han et langt strekk på 5 timer, så får han som regel mat hver 3. time etter det (noen ganger litt oftere - han våkner mye på natten.. men ikke alltid han vil ha).

 

Han får ett måltid med NAN om dagen som regel og av og til litt grøt. Ser på NAN -pakken at baby 4-5 mnd skal ha mat 5-4 ggr i døgnet. Min får jo 7-8 ggr, men mesteparten er morsmelk.

 

Forvirret.... burde jeg la det gå lenger tid?

Han legger forresten fint på seg, og ligger litt over / rett på kurven ift lengden.

 

Hva gjør dere?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, dette ser veldig kjent ut. Vår lille på litt over 4 mnd spiser hver 2-3 time, avhengig av aktivitetsnivå osv. Hun får mest mm, men vi har begynt med små smaksprøver på grøt o.l. Hender også at pappa gir henne flaske med mme på kvelden. Hun har også den lengste søvnperioden i første økt etter legging, da kan det gå 4-5 t uten mat.

 

I tillegg avbrytes nurkets måltider innimellom av at hun blir distrahert og vil se hva som skjer rundt seg og ofte av at hun må løftes opp for gulp og rap. Da blir hun fort sulten igjen, og måltidene hyppigere.

 

Jeg føler at dette går seg til etter hvert, og lar henne spise når hun vil, og hun tåler å vente litt lenger nå på mat enn da hun var mindre. Hun ligger også midt på kurven for alderen. Er så klart bortskjemt som bare kan vippe fram puppen når det trengs, så jeg tenker ikke så mye på antall ganger -ikke på dagtid i hvert fall! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stort sett ikke noen rutine på mating. Mini (som er 4 måneder til uka) sover fra ca. 21 til alt mellom 06.00 og 07.30 uten mat. Da får han mat, sover litt, og så får han mat utover formiddagen etter forespørsel. Jeg ammer hele tiden da, så kan bli så ofte som en gang i timen hvis vi er hjemme, men mer generelt en gang annen hver time. Utpå ettermiddagen blir han mer rastløs, og det ertydelig at han ikke får nok mm. Så da får han flaske. Gir han en eller to flasker på ca. 130 ml i tillegg til det han får i seg av mm på ettermiddagen, og så får han en flaske i 20-tiden som siste mating før natta. Gir også sviskesaft blanda med 30ml mme en eller annen gang i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøttet får mat hver 3. time hele døgnet, med unntak av den lange soveperioden på natta fra 19-01/02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår får mat fire ganger i døgnet. sover fra 21:30 ca til 08:00 får frokost, er våken halvannen til to timer og sover i tre-fire timer, han elsker å sove ute i vognen, sover mellom alle måltidene, får mat på ettermiddagen og en porsjon etter bad på kvelden:-) Han får mme, og spiser ca 250 ml. pr. måltid. Veldig greit når vi skal avgårde, slipper å stesse med mat hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...